În curând șoferii din România vor putea folosi încă un drum de mare viteză! Stadiul lucrărilor pe şantierul Drumului Expres Brăila-Galaţi a ajuns la 90%.

22

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, şi directorul CNAIR, Cristian Pistol, au anunţat, miercuri, că stadiul lucrărilor pe şantierul Drumului Expres Brăila-Galaţi a ajuns la 90%. În prezent, constructorul Spedition UMB lucrează la montarea tablierului metalic la podul peste râul Siret, al doilea pod hobanat ca mărime din România, după cel de la Agigea.

Grupul UMB, cel mai puternic constructor român, va finaliza în această primăvară Drumul Expres (DEx6) Brăila – Galați, în lungime de 10,76 km. Potrivit oficialilor de la Transporturi, lucrările pe șantierul DEx6 sunt pe ultima sută de metri, gradul de execuție ajungân la 90%. Imagini din șantier au fost prezentate astăzi atât de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cât și de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Este vorba de un drum expres la care piesa de rezistență este podul hobanat de 307 metri, al doilea cel mai lung din țară după cel de la Agigea, și care te conduce până la Dunăre. Aici se face apoi conexiunea cu podul suspendat de la Brăila.
„Stadiul lucrărilor pe șantierul Drumului Expres Brăila – Galați (10,76 km) a ajuns la 90%! Constructorul român montează la ora actuală tablierul metalic la podul hobanat peste râul Siret (al doilea pod hobanat ca mărime din România, după podul Agigea). În șantierul acestui nou drum expres, construit cu finanțare prin Programul Transport 2021-2027, sunt mobilizați la ora actuală 150 de muncitori și 210 utilaje. După finalizarea de anul acesta, DEx6 va realiza conexiunea cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila“, a anunțat Sorin Grindeanu, pe Facebook.

Podul hobanat de 307 metri este piesa de rezistență
UMB are în șantier peste 150 de muncitori și 210 utilaje. Drumul Expres Brăila – Galați are o lungime de 10,76 km, iar valoarea contractului (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) este de 449,42 milioane lei, fără TVA, adică aproximativ 110 milioane euro.

Grupul de firme controlat de Dorinel Umbrărescu va mai finaliza în această primăvară încă un drum expres: secțiunea lipsă de 12 km de pe tronsonul 4 al DEx12 Craiova – Pitești, mai exact conexiunea dintre localitatea Albota și A1 București – Pitești.