Premierul Ilie Bolojan a verificat, astăzi, stadiul lucrărilor pe şantierul autostrăzii A3!

59

Premierul Ilie Bolojan a verificat, vineri, stadiul lucrărilor pe şantierul Autostrăzii A3, împreună cu directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, şi cu directorul de investiţii, Grigore Chiş.

Premierul s-a deplasat pe tronsoanele din judeţul Bihor ale Autostrăzii Transilvania, respectiv Chiribiş-Tăuteu, la organizarea de şantier Erbaşu, şi Chiribiş-Biharia, unde lucrarea este realizată de două firme asociate din Galaţi. Împreună cu premierul Ilie Bolojan pe șantierul A3: mobilizare foarte bună a constructorului român între Suplacu de Barcău și Chiribiș. Este un șantier cu o istorie complicată, care acum, prin contractul derulat cu antreprenorul român (Construcții Erbașu), evoluează rapid.

Cifrele de astăzi confirmă determinarea constructorului de a finaliza rapid lucrările: 505 muncitori și 237 de utilaje sunt pe șantier. Stadiul fizic a depășit 60%, iar evoluția pe structurile critice este vizibilă.

Podul peste lacul de acumulare (km 6+655): structura emblematică a acestui tronson intră în linie dreaptă. Pe o cale se aplică vopseaua anticorozivă, iar pe cealaltă suprastructura este gata.

Viaductul Valea Saldabagiului: s-au montat grinzile pe 3 deschideri și s-au consolidat fundațiile.

Viaductele de la km 16 și km 17 (Valea Honțiu): grinzile sunt sus (24, respectiv 40 de bucăți), iar acum se lucrează la armarea și cofrarea plăcii de suprabetonare.

„Obiectivul nostru este să deschidem această secțiune anul viitor. Asta înseamnă că, în 2026, vom putea circula pe 200 de km din cei 270 km ai Autostrăzii Transilvania! Anul viitor, două tronsoane pe teritoriul judeţelor Cluj, Sălaj şi Bihor vor fi finalizate. Asta înseamnă că încă 70 de kilometri de autostradă vor intra în funcţiune şi, aşa cum a fost aici prezentarea, în 2027 se va termina şi acest tronson înspre graniţa cu Ungaria. Asta înseamnă, deci, că la jumătatea anului 2027, cu excepţia zonei din Sălaj, zona Meseş, municipiul Zalău, practic va fi continuitate asigurată pe Autostrada Transilvania. Având în vedere durata lucrărilor la tunelul care este prevăzut în zonă, care, aşa cum aţi aflat, este estimată la 5 ani de zile, soluţia provizorie este să se execute cealaltă parte şi să se folosească centura municipiului Zalău, în aşa fel încât în 2028-2029 să putem, practic, folosi această importantă arteră de comunicaţie”, a declarat premierul Ilie Bolojan, într-o conferinţă de presă susţinută pe şantier.

Investiția de 884 milioane lei (fără TVA) este asigurată prin Programul Transport (PT).

Iustina Panchea