Podul Prieteniei de peste Dunăre, clarificări din partea autorităților bulgare

67

Lucrările pe partea bulgară a Podului Prieteniei (Giurgiu – Ruse) încep de pe data de 10 iulie 2024, a comunicat ieri Agenția de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria, după cum anunță Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Oficialii bulgari precizează că procesul de lucru va fi organizat și desfășurat astfel încât vehiculele să treacă în mod eșalonat în dublu sens pe banda pe care nu se lucrează.

Lucrările se vor desfășura zilnic timp de 10-12 ore pe zi, în timpul zilei, în funcție de specificul lucrărilor ce urmează a fi executate, nefiind prevăzută oprirea completă a circulației, transmite Agenția de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria.

“Procesul de lucru va fi organizat și desfășurat astfel încât vehiculele să treacă în mod eșalonat în dublu sens pe banda pe care nu se lucrează. Este prevăzută efectuarea lucrărilor în 6 etape. În primele două este vorba de repararea majoră a trepiedului instalației de pe teritoriul Bulgariei. O porțiune de aproximativ 400 de metri va fi închisă pentru lucrări. Mai întâi va fi restricționat traficul pe banda de intrare în Bulgaria și apoi pe banda de ieșire în direcția România”, transmit bulgarii.

Timpul estimat pentru finalizarea lucrărilor de reparații pe acest tronson este de aproximativ 4 luni și jumătate pentru fiecare dintre benzi.

Autoritățile mai precizează că, pentru o mai bună organizare a traficului, reglementarea circulației se va realiza cu semafoare adaptive. Acesta va fi relocabil și va putea fi amplasat în partea respectivă a podului aflat în reparație. “Gabaritul și înălțimea instalației nu permit desfășurarea operațiunilor în condiții de siguranță pe timp de noapte, iar protejarea vieții și sănătății navetiștilor și a lucrătorilor de pe șantier este primordială. În cazul în care executarea unor activități poate fi efectuată în condiții de siguranță în timpul părții întunecate a zilei, acest lucru se va face”, precizează autoritățile bulgare.

Traseul podului peste Dunăre pe teritoriul Bulgariei, care face parte din drumul I-2, are o lungime totală de 1 057 km. De la punerea sa în funcțiune în urmă cu 70 de ani, în 1954, nu au fost efectuate reparații majore. Consolidarea rosturilor a fost făcută în urmă cu mai bine de 22 de ani, iar hidroizolația și covorul asfaltic au fost înlocuite în 2011.Proiectul tehnic pentru renovarea instalației prevede înlocuirea completă a straturilor de asfalt, a panourilor, a impermeabilizării, noi sisteme de reținere, marcaje etc .

Antreprenorul reparației principale a podului peste Dunăre este Danube Bridge Public Limited Liability Company. Durata contractului pentru lucrări este de 730 de zile. Supravegherea construcției va fi efectuată de “Danube Bridge-PII-Strol”.

Agenția pentru Infrastructură Rutieră își cere scuze șoferilor și cetățenilor orașului Ruse, pe teritoriul căruia trece traficul de tranzit pentru Podul peste Dunăre, pentru disconfortul creat.

“Lucrările de construcție și schimbarea organizării traficului vor cauza neplăceri atât cetățenilor, cât și șoferilor, însă lucrările sunt necesare pentru a asigura siguranța circulației pe podul dintre Ruse și Giurgiu în următorii ani.Pentru îmbunătățirea siguranței, RIA lucrează în permanentă coordonare și strânsă colaborare cu Poliția de Frontieră, Agenția Vamală, Agenția de Administrare a Automobilului, Primăria Ruse și Administrația Regională Ruse.Apelul adresat șoferilor și locuitorilor din Ruse este să dea dovadă de înțelegere și răbdare, să conducă prudent, cu o viteză rezonabilă, să respecte cu strictețe semnalele de circulație și să nu se angajeze în depășiri riscante, care ar putea pune în pericol siguranța și viața tuturor călătorilor”, transmite Agenția de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria.

Cetățenii vor fi informați în timp util cu privire la orice modificare în organizarea traficului legată de repararea Podului peste Dunăre.Pe site-ul RIA a fost creată o secțiune specială – www.api.bg, unde vor fi publicate toate anunțurile legate de reparația majoră a instalației dintre Ruse și Giurgiu.