Județul Olt: un pod din comuna Schitu va fi demolat și reconstruit de la zero.

37

Un pod vechi din județul Olt va fi complet demolat și reconstruit de la zero. Este vorba despre podul din comuna Schitu. Prin construirea unui nou pod, care va face legătura între municipiul Slatina și limita județului Teleorman, Consiliul Județean Olt spune că se urmărește creșterea siguranței rutiere și fluidizarea traficului în zonă.

Proiectul tehnic pentru această investiție va fi supus votului consilierilor județeni în ședința ordinară de joi. Podul actual, deteriorat și cu risc ridicat pentru participanții la trafic, va fi complet înlocuit cu o structură nouă, din beton armat, adaptată la cerințele tehnice actuale.Demersul vine în contextul în care vechiul pod nu mai corespunde standardelor de siguranță. Noul pod va avea o structură modernizată, cu fundații consolidate, protecție împotriva viiturilor, sistem de scurgere a apelor pluviale și elemente de siguranță rutieră.

„În urma verificărilor făcute în teren pe drumurile județene aflate în administrarea Consiliului Județean Olt, s-a constatat starea de degradare a podului amplasat pe drumul județean DJ 653, în comuna Schitu, la km 23+177, pod care în prezent este profund afectat de acțiunea factorilor climatici, fiind necesară reconstrucția sa, pentru crearea unei infrastructuri corespunzătoare dezvoltării diferitelor activități economice în zonă. Obiectivul investiției este executarea unui pod nou din beton armat după demolarea podului existent pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în zonă, prin punerea la dispoziția utilizatorilor a unui pod nou pe DJ 653, la km 23+177, care va face legătura între municipiul Slatina și limita județului Teleorman și care să satisfacă cerințele de traversare a pârâului Iminog, în condiții de siguranță a circulației rutiere”, se arată în hotărârea Consiliului Județean Olt.

Viitoarea structură va avea următoarele specificații tehnice:

Aripi din beton armat pentru racordare: 50 metri

Lungime totală: 18,65 metri

Număr de deschideri: 1 x 18 metri

Lățime carosabilă: 7 metri (două benzi de circulație)

Două trotuare pietonale: câte 1,5 metri fiecare

Tip structură: grindă simplu rezemată cu grinzi prefabricate precomprimate

Infrastructură: culee masive din beton, fundate direct

Rampe de acces: suprafață de 500 mp