Lucrările la Centura Metropolitană a Clujului au demarat odată cu pregătirile pentru construirea pasajului din zona viitorului Spital Regional de Urgență din Florești. Începând de marți, 22 aprilie, traficul rutier în zonă este deviat pe o bretea cu două benzi, iar şoferii au la dispoziție și o rută alternativă prin strada Răzoare, care permite accesul la DN1 fie în zona Metro, fie în apropiere de Epinvest, anunţă autorităţile.
Contractul pentru proiectarea și execuția centurii a fost semnat cu asocierea condusă de Dimex-2000, iar valoarea totală a investiției este de 9,3 miliarde de lei.
După construirea pasajului, urmează lărgirea drumului Cluj-Napoca – Florești de la 4 la 6 benzi, lucrări care trebuie să fie finalizate în 2026.
Centura Metropolitană va avea 42,1 km, plus 32,3 km de drumuri de legătură, 20 de noduri rutiere, 5 tuneluri și 35 km de piste de biciclete. Proiectul are un termen total de execuţie de 4 ani.