Județul Olt: cel mai vechi pod de fier din România va fi reparat capital!

39

COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. prin DRDP CRAIOVA, a lansat procedura de achiziție publică pentru execuție lucrări la obiectivul: ”𝐏𝐨𝐝 𝐫𝐮𝐭𝐢𝐞𝐫 𝐩𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐎𝐥𝐭 𝐥𝐚 𝐒𝐥𝐚𝐭𝐢𝐧𝐚 𝐩𝐞 𝐃𝐍𝟔𝟓 𝐤𝐦 𝟒𝟖+𝟓𝟕𝟎”.

Obiectivul specific al Contractului îl constituie execuția lucrărilor de reparatii la podul rutier peste Olt, la Slatina, pe DN65, km 48+570.

Având în vedere faptul ca în prezent realizarea drumului expres Craiova – Pitesti a preluat în mare măsură traficul de tranzit, se propun lucrări de reparații ale podului existent, cu păstrarea clasei « E » de încărcare.

Lucrările se vor realiza cu închiderea circulației pe pod și direcționarea traficului rutier pe drumul Expres Craiova-Pitesti, sector cuprins între nod rutier de la km 35+700 (intersecția cu DN 65, Ganeasa /Piatra Olt) și nod rutier de la km 57+720 (intersecția cu DN65, Valea Mare).

În cadrul proiectului se vor efectua și lucrări de mutare si protejare de instalatii: conducte de apa aflate sub consolele de trotuar si retelele de telecomunicatii aflate pe pod.

Durata de executie este de 12 luni, iar valoare estimata a achizitiei este de 22.599.917,51 lei fara TVA.

Acest pod extrem de circulat a fost construit pe vremea regelui Carol I, în perioada 1889-1891 și este primul pod construit din fier peste un râu intern din țară şi al doilea pod de fier din România, după cel construit la Cernavodă peste fluviul Dunărea de către inginerul Anghel Saligny.