Pregătirea infrastructurii rutiere din județul Iași pentru implementarea proiectelor de autostrăzi și a podului de la Ungheni
Guvernul a aprobat transformarea a circa 20 km de drum județean și comunal în drum de interes național, în contextul proiectelor de construire a podului de la Ungheni și a autostrăzii Ungheni – Iași – Moțca, parte din A8. Pe cei 20 km va fi asigurată descărcarea traficului de pe pod.
Decizia a fost adoptată joi de către guvern, la propunerea Ministerului Transporturilor. Finanțarea modernizării tronsoanelor este cuprinsă în proiectul privind amenajarea podului de la Ungheni, licitația de execuție a lucrărilor fiind în desfășurare. Potrivit hotărârii adoptate de guvern, sectoarele de drum sunt preluate de la Consiliul Județean (CJ) și de la două primării comunale (Golăiești și Ungheni), respectiv:
un sector de 2,1 km din DJ 248D preluat de la CJ, cu o suprafață de teren aferentă de aproape 10 ha, terenuri amplasate pe raza comunei Tomești
un sector de 11,5 km din DJ 249A preluat de la CJ, cu o suprafață de teren aferentă de 8 ha de pe raza comunelor Holboca și Ungheni
un sector de 2 km din DC 8B preluat de la comuna Golăiești, cu o suprafață de teren aferentă de 2,1 ha
un sector de 4 km din DC 8B preluat de la comuna Ungheni, cu o suprafață de teren aferentă de 4 ha
„Proiectul de infrastructură rutieră Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni are în componență sa și realizarea conexiunii rutiere până la un drum național principal, pentru a putea asigura descărcarea traficului rutier, ține cont de necesitatea asigurării unei alternative de acces printr-un drum național la punctele de trecere a frontierei cu Republica Moldova, precum și o conexiune rutieră directă cu Punctul de trecere a Frontierei Ungheni este necesară preluarea unor sectoare de drum”, se arată în hotărârea aproabtă de guvern.