Tragedie în urma coliziunii unui vapor cu un pod
O coliziune de navă a provocat prăbușirea unui pod de autostradă din Baltimore – SUA.
Podul Francis Scott Key din Baltimore s-a prăbușit din cauza faptului că a fost lovit de o navă container – imagine oferită de © Charlie Floyd | Dreamstime.com
Un pod rutier important din Baltimore s-a prăbușit din cauza faptului că a fost lovit de o navă care trecea pe dedesubt, cu rezultate fatale. Două persoane au fost salvate până acum, dintre care una este grav rănită. Poliția tratează prăbușirea ca pe un incident cu victime în masă. Opt muncitori în construcții se aflau pe pod în momentul dezastrului, iar șase dintre aceștia se numără printre cei dispăruți.
Podul Francis Scott Key de 2,6 km transportă I-695 și este o legătură cheie de transport între New York City și Washington DC. Dacă dezastrul ar fi avut loc în timpul perioadelor de vârf de călătorie, lista victimelor ar fi fost mai îngrozitoare. Podul a fost lovit în jurul orei 1.30 de o navă container de 290 de metri înregistrată în Singapore, Dali, care se îndrepta spre Colombo, capitala Sri Lanka. Baltimore este un port aglomerat, iar râul Patapsco este o arteră majoră pentru transportul maritim. Podul a fost deschis traficului în 1977 și are o secțiune centrală înaltă pentru a permite navelor mari să treacă pe dedesubt. Traficul portuar a fost oprit în urma prăbușirii podului și a fost declarată stare de urgență.
Înregistrările video ale dezastrului arată nava ciocnindu-se cu suporturile podului pentru o parte a secțiunii centrale. Rapoartele sugerează că nava a pierdut propulsia imediat înainte de incident, ceea ce ar fi făcut o astfel de navă greu de controlat. Calea navigabilă este blocată de epavă, iar portul nu poate fi accesat prin transport maritim. Podul a fost inspectat recent și a fost conform codului, dar precede introducerea unor nave atât de mari. Protecția suporturilor podului nu ar fi putut rezista impactului unei nave atât de mari.
Echipajul navei nu a fost rănit. Cu toate acestea, se pun întrebări despre navă. Se pare că a fost implicat într-un incident în 2016 în portul Anvers, când a lovit o parte a docului.
Dezastrul pune din nou sub semnul întrebării starea multor poduri din SUA. Asociația Americană a Constructorilor de Drumuri și Transport (ARTBA) avertizează de mulți ani cu privire la starea proastă a podurilor rutiere din SUA și are statistici privind problema care dezvăluie lipsa îngrijorătoare de investiții de-a lungul deceniilor. În timp ce actuala administrație a reușit să depășească impasul politic privind cheltuielile de infrastructură într-o oarecare măsură și a început să schimbe valul de stare proastă a podurilor din SUA, problema depășirii funcționale a multor poduri cheie de autostradă rămâne și trebuie făcute mult mai multe investiții pentru a rezolva problema.
Asociația Internațională a Podurilor, Tunelurilor și Turnpike-urilor (IBTTA) a făcut o declarație oficială că este, „… profund întristat de prăbușirea tragică în această dimineață a podului Francis Scott Key peste râul Patapsco din Baltimore, Maryland. Inimile noastre sunt grele în timp ce plângem pierderea de vieți omenești și devastarea cauzate de acest eveniment catastrofal.
Potrivit rapoartelor, prăbușirea a avut loc după ce podul a fost lovit de o navă container, ceea ce a dus la căderea unei porțiuni semnificative a structurii în râul de dedesubt. Impactul acestui incident a fost resimțit nu numai de oamenii din Baltimore și Maryland, ci și de întreaga regiune, deoarece podul Francis Scott Key servește ca o legătură vitală în rețeaua de transport.
Gândurile și rugăciunile noastre sunt alături de familiile și cei dragi ai celor afectați de această tragedie. Transmitem cele mai profunde condoleanțe comunității în timp ce se luptă cu această pierdere inimaginabilă.
În plus, suntem solidari cu Departamentul de Transport din Maryland și cu membrul nostru, Autoritatea de Transport din Maryland, care operează podul Francis Scott Key. Oferim sprijinul și asistența noastră deplină în timp ce lucrează neobosit pentru a evalua situația, pentru a desfășura operațiuni de salvare și pentru a începe procesul de recuperare și reconstrucție.
În calitate de organizație dedicată promovării siguranței și rezilienței infrastructurii de transport, IBTTA recunoaște importanța unor investigații aprofundate asupra cauzelor unor astfel de incidente pentru a preveni tragediile viitoare. Ne menținem angajamentul de a colabora cu autoritățile și părțile interesate pentru a asigura siguranța și integritatea podurilor și a altor active critice de transport.
În aceste vremuri de tristețe și de nesiguranță, să ne unim ca o comunitate pentru a ne sprijini reciproc și a oferi asistență celor care au nevoie. Drumul spre recuperare va fi lung, dar cu rezistență, determinare și sprijin reciproc, vom depăși această tragedie.
Sursa: worldhighways.com