Chișinău: au fost semnate contractele pentru proiectarea a încă 4 poduri noi peste râul Prut!

88

Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova, împreună cu Ministerul Transporturilor din România anunță demararea studiilor de fezabilitate pentru construcția a patru noi poduri peste râul Prut. Acestea vor conecta Republica Moldova de România, continuând procesul de consolidare a legăturilor dintre cele două state, cu scopul de a îmbunătăți infrastructura de transport și de a facilita accesul la Uniunea Europeană.

Evenimentul a avut loc în prezența secretarului de stat în Ministerul Transporturilor din România, Irinel Scrioșteanu și a viceprim-ministrului Republicii Moldova, Vladimir Bolea.

„Aceste proiecte marchează încă un pas semnificativ în relațiile dintre Republica Moldova și România. Vor contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport și vor întări legăturile noastre istorice și economice. Ne dorim ca aceste poduri să faciliteze mobilitatea cetățenilor și accesul către rețele europene de transport. Prutul nu a avut atâtea poduri decât în perioada interbelică. Este un prim pas autentic de apropiere a infrastructurii Republicii Moldova de cea a României, un proces care va continua cu aceeași amploare și în viitor”, a declarat Vladimir Bolea, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

„Este un eveniment important în ceea ce privește relațiile dintre Republica Moldova și România. Intrăm într-o nouă eră a dezvoltării transporturilor peste Prut. Am semnat contractele pentru prima etapă de proiectare a acestor poduri. Vom continua cu dezvoltarea infrastructurii feroviare, navale și aeriene, integrându-le astfel încât Republica Moldova să devină competitivă în spațiul european. Fondurile europene vor contribui în continuare la dezvoltarea infrastructurii, sporind competitivitatea Republicii Moldova”, a declarat secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu.

„Am semnat astăzi la Chișinău (republica Moldova) contractele pentru proiectarea a încă 4 poduri noi peste râul Prut, în valoare totală de 4,4 milioane de lei (fără TVA). Durata fiecărui contract pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate, semnat între CNAIR și compania LIKE CONSULTING SRL, este de 12 luni, valoarea fiecărui contract este de 1,1 milioane de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Bugetul de Stat al României. Anul acesta vom lansa în licitație și contractul pentru proiectarea și execuția unui pod nou peste Prut, la Albița, care va avea 4 benzi de circulație și care va asigura conexiunea dintre infrastructura rutieră a României și cea a Republicii Moldova. Proiectul va fi finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). La ora actuală avem în derulare și contractul pentru construcția ansamblului de poduri de la Ungheni care va asigurarea legătura dintre România (județul Iași) și Republica Moldova (Raionul Ungheni), proiect finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), care trebuie finalizat până la sfârșitul anului 2026, cel mai târziu”, a spus Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Se are în vedere proiectarea următoarelor lucrări de artă:

– Pod Stânca (România) – Costești (Republica Moldova)

– Pod Bumbăta (România) – Leova (Republica Moldova)

– Pod Fălciu (România) – Leca (Republica Moldova)

– Pod Răducăneni (România) – Bărboieni (Republica Moldova).

„Un alt proiect major vizează construcția podului peste Prut Ungheni-Ungheni, pentru care a fost finalizat studiul de fezabilitate, iar lucrările vor demara la 26 aprilie. Acest pod, numit simbolic „Podul de flori”,  va avea și o simbolistică specială, cu elemente decorative care vor face legătura cu podul de flori din 1990”, se arată în comunicatul emis de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova.

Cele 4 noi poduri, care vor fi construite după finalizarea Studiilor de Fezabilitate, vor asigura creșterea capacității de transport dintre cele două state și vor contribui la conectivitatea infrastructurii rutiere a Republicii Moldova cu România și implicit cu rețelele de transport din Uniunea Europeană. În plus, construcția acestor poduri va contribui și mai mult la apropierea economică a Republicii Moldova de România și de Uniunea Europeană.

Tot în derulare sunt și contractele pentru proiectarea necesară modernizării podurilor rutiere peste Prut de la Sculeni (România) – Sculeni (Republica Moldova) și Oancea (România) – Cahul (Republica Moldova). Finanțarea acestor contracte este asigurată prin Programul Transport 2021-2027.