Autostrada București Nord: lucrările la viaductul de 1,3 km. peste Lacul Cernica pot începe.

81

După doi ani de birocrație din partea instituțiilor statului, UMB poate începe lucrările pe Lotul 4

UMB poate începe lucrările efective pentru viaductul peste Lacul Cernica de pe Lotul 4 al Autostrăzii A 0 București Nord. După mai bine de doi ani, durata Studiului  de Mediu (SEA) Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru viaductul cu o lungime de 1274 metri peste Lacul Cernica, cea mai importantă structură a lotului dintre Autostrada Soarelui -A 2 și Pantelimon/Cernica, lot cu o lungime totală de 4,5 km.

În urmă cu un an, în aprilie 2023, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire (Etapa I), parțială fără viaductul și pasajul peste linia CFR București -Oltenița complete, valoarea lucrărilor autorizate fiind de  52 de milioane lei (contractul semnat în 2020 fiind de 312 milioane lei). Durata lucrărilor este de 18 luni.

Autorizația de Construire Etapa II, care include pilele viaductului Cernica (19 pile) și pasaj CFR Oltenița (racordări cu terasamentele) are o valoare de 220 de milioane lei, prin urmare cele două Autorizații de până acum acoperă lucrări de 272 milioane lei din contractul total de 312 milioane lei.

Lotul 4 Cernica/Pantelimon-A 2 :

–Pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), care are o lungime de 504 m

Pod pe autostradă peste Lacul Cernica  care are o lungime de 1274 m

Lotul 4 Nord al A0 are o lungime de 4,47 km, iar traseul acestuia se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DN3 și începutul nodului rutier A2 (București-Constanța), pe raza localităţilor Pantelimon și Cernica. După ce Autostrada Bucureștiului intersectează DN3 la km 47+550, traseul acesteia se continuă ocolind proprietatea Mănăstirii Cernica, intersectează DJ301 și apoi traversează Lacul Cernica.

Lotul 4 continuă primul lot al A 0 Sud (lotul Alsim Alarko care se deschide la sfârșitul verii) și se va conecta la Pantelimon cu lotul 3 Nord pe care îl vor construi chinezii de la CCECC. Sursa: Economedia