Ministrul Andrei Spînu – vizită de documentare la obiectivul Leova- Bumbăta

88

Astăzi, ministrul Andrei Spînu, însoțit de reprezentanții Administrației de Stat a Drumurilor și mai mulți jurnaliști, a întreprins o vizită de documentare cu privire la construirea drumului de acces și a infrastructurii conexe punctului de trecere a frontierei Leova-Bumbăta.  

Menționăm că, implementarea obiectivului a fost divizată în 4 etape:  

Etapa I: Drum de acces de la punctul de trecere a frontierei de stat Leova-Bumbăta către str. Podul de Flori, cu lungimea de 2,089 km.   Astfel, conform proiectului de execuție partea carosabilă are lățimea de 8 m, două benzi de circulație a câte 3,5 m fiecare și două benzi de încadrare a câte 0,5 m fiecare. Totodată pe tronsonul de racordare cu podul de pontoane și Platforma punctului de trecere a frontierei inclusiv pe teritoriul acesteia pe o lungime de cca 400 m, drumul are 4 benzi de circulație cu lățimea de cca 17 m iar înălțimea terasamentelor constituie cca 4 m, iar volumul lucrărilor de terasament constituie 150 800 m3.

  Etapa II: Construcția și amenajarea platformei punctului de trecere a frontierei PTF. Platforma PTF este amenajată pe o suprafață de cca 11 500 m2, înălțimea terasamentelor cca 4 m. Volumul lucrărilor de terasament constituie cca. 52 330 m3.   Etapa III: Construcția și amenajarea platformei de parcaj lei. Platforma parcajului este amenajată pe o suprafață de cca 13 000 m2, înălțimea terasamentelor este de cca 4,5 m, volumul lucrărilor de terasament constituie cca. 70 970 m3.  

Etapa IV: Drum de ocolire a or. Leova cu lungimea de 1,5 km (G99 – str. Podul de Flori), care este formată din 3 sectoare:   Racordarea drumului de acces cu drumul G99 cu lungimea de L=360 m, km 36+880 – km 37+240. Volumul lucrărilor de terasament constituie – 2 350 m3. Partea carosabilă are suprafața de 5 325 m2. Drum de ocolire a or. Leova cu lungimea de 1,5 km. Strada, acces către drumul de ocolire a or. Leova (drum colector cu lungimea de 791 m). Volumul lucrărilor de terasament constituie – 2 350 m3. Partea carosabilă are suprafața de 5 325 m2. Suprafața dată se datorează faptului că pe acest sector au fost amenajate benzi de accelerare, decelerare, ocolire și insule de canalizare a traficului în intersecție, respectiv partea carosabilă ajunge să conțină patru benzi de circulație. „Așa cum am spus de mai multe ori, noi la MIDR vrem ca toate lucrurile să fie transparente și să fie o transparență totală în toate lucrările pe care le facem. Am văzut destul de multe speculații la acest proiect de infrastructură și am considerat că este important ca reprezentanții mass-media să vină, să vadă toate cele patru etape de construcție a drumului de acces și a infrastructurii conexe pentru trecerea frontierei, tocmai din acest motiv suntem aici”, a declarat ministrul la fața locului.

Sursa: www.asd.md