DRDP Brașov – de pe 7 octombrie încep lucrările la autostrada A13, Sibiu – Făgăraș

104

Luni încep oficial lucrările la autostrada Sibiu – Făgăraș. Turcii de la Makyol intră pe terenul expropriat pentru construcția drumului

Luni încep oficial lucrările la autostrada Sibiu – Făgăraș. Turcii de la Makyol intră pe terenul expropriat pentru construcția drumului

Luni 7 octombrie, constructorul turc Makyol, cel care va construi integral toată autostrada A13 de la Sibiu la Făgăraș, va demara lucrări de pregătire/amenajare a terenului (tarusare, curățare și eliminare vegetație, îndepărtare sol fertil, îndreptare și nivelare, săpare șanțuri) pentru viitoarele drumuri tehnologice, în interiorul culoarului de expropriere.

Compania a anunțat că proprietarii terenurilor au fost înștiințați despre expropriere și de spre demararea acestui proiect.

„Subscrisa Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS -Yapi Merkezi Insaat Ve Sanayi Anonim Sirketi , în calitate de antreprenor responsabil cu execuția lucrărilor de construcție a autostrăzii Sibiu- Făgăraș, lot 4, în baza contractului, având în vedere decizia de expropriere, prin care proprietarii au fost înștiințați despre demararea acestui proiect și consecințele acestuia și emiterea, în perioada imediat următoare a autorizației de construire, societatea noastră va începe din data de luni, 7.10.2024 lucrări de pregătire/amenajare a terenului(tarusare, curățare și eliminare vegetație, îndepărtare sol fertil, îndreptare și nivelare, săpare șanțuri) pentru viitoarele drumuri tehnologice, în interiorul culoarului de expropriere. Accesul către amplasament se va face din drum public, cu respectarea prevederilor legale“, se arată în notificarea transmisă de constructor.

Organizare de șantier la Cârța

La începutul lunii septembrie, compania turcă a început lucrările la amenajarea primei organizării de șantier, din cele patru de pe traseu, în zona comunei Cârța.

Aici vor fi cazați peste 400 de muncitori, dar vor exista și birouri pentru personalul tehnic.

Adiacent va exista aici și o zonă de producție unde au fost aduse deja câteva zeci de utilaje și se lucrează la asamblarea stațiilor de producere a asfaltului și a betonului necesar pentru construcția autostrăzii.

”În curând constructorul din Turcia urmează să între efectiv în teren și să înceapă amenajarea drumurilor tehnologice de pe culoarul lotului 3 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș, care se întinde pe 17,5 km între Arpașu de Jos și Sâmbăta de Sus”, precizează DRDP Brașov.

”Am început construcțiile pentru partea de dormitoare, pentru muncitori, circa 400 de oameni, personal TESA, cât și zonele de recreere, după lucru oamenii să se simtă bine. Partea de jos avem partea de producție, stații de asfalt, o stație de betoane, o parte de mecanizare. Cele două spații sunt bine separate, astfel încât tot ce înseamnă producție să fie în partea de jos, iar partea de proiectare, tehnic, management va fi în partea superioară a organizării”, spunea atunci ing. Norbert Tătar, reprezentantul constructorului.

4.000 de proprietăți din județ au fost expropriate pe primele două tronsoane: 17 milioane de lei

CNAIR, prin Regionala de Drumuri și Poduri Brașov a scos la licitație, în septembrie 2023, două contracte pentru exproprieri pe primele două loturi ale Autostrăzii Sibiu-Făgăraș. Contractele aveau o valoare de până la 17 milioane lei și vizează aproape 4.000 de imobile (case și terenuri) în județul Sibiu, respectiv peste 2300 de proprietăți în județul Brașov.

”Întocmirea documentațiilor cadastrale individuale si a rapoartelor de evaluare in vederea dobândirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare proiectării și execuției obiectivului de investiție „AUTOSTRADA SIBIU – FĂGĂRAȘ”: Lotul 1 pe raza a 8 UAT-uri din județul SIBIU pentru un numar de 3989 imobile; Lotul 2 pe raza a 9 UAT-uri din județul Brașov pentru un număr de 2328 imobile” se arată în anunțul publicat în SEAP

Primarii din localitățile din județul Sibiu pe unde va trece autostrada, cu proprietăți care urmează să fie expropriate s-au plâns atunci de prețurile oferite de compania de drumuri.

Proprietarii au putut să depună până la 31 martie documentele care le atestă proprietatea în vederea despăgubirilor, însă această activitate nu a fost făcută cu foarte mare tragere de inimă după ce au văzut câți bani le oferă statul pentru terenurile lor.

”Noi suntem cei mai supărați, pentru că pe la noi avem trei loturi de autostradă. Pe aici a venit lotul 1 de pe Autostrada Sibiu – Pitești, tot pe aici va trece și lotul 2, dar și primul lot de pe Autostrada Sibiu – Făgăraș”, spunea Nicolae Cocoș, primarul comunei Boița.

A13 va avea o lungime totală de 68 de km, care se împarte în următoarele loturi:

Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ 105G) în lungime de 14,25 km;

Tronsonul 2: Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) în lungime de 19,92 km;

Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ105B) în lungime de 17,61 km;

Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ105B) – Municipiul Făgăraș (16,26 km) la care se adaugă drumul de legătură cu DN1 (5,6 km).

Pe traseul acestei secțiuni de autostradă urmează să fie construite:

-7 noduri rutiere;

-90 poduri;

-12 viaducte;

-2 Centre de întreținere și coordonare și un punct de sprijin;

-4 parcări;

Lucrările trebuie finalizate în trei ani și au o garanție de 10 ani. Sursa: DRDP Brașov