SUA – va fi înlocuit podul Francis Scott, distrus de o navă cu containere

59

Firma Kiewit a primit un contract de înlocuire a podului Francis Scott în valoare de 73 de milioane de dolari.

Kiewit Infrastructure a primit un contract de 73 de milioane de dolari pentru execuția proiectului de înlocuire a podului Francis Scott prăbușit. Contractul a fost atribuit firmei de către Consiliul de Administrație al Autorității de Transport din Maryland (MDTA).
Kiewit va acționa ca proiectant-constructor pentru proiectarea și construcția completă a podului I-695 Francis Scott Key. Proiectul de reconstrucție este programat să înceapă în 2025, iar podul este așteptat să fie deschis în al treilea trimestru al anului 2028.
Pentru acest proiect, MDTA folosește un proces progresiv de proiectare-construcție, care aduce la bord o echipă de livrare a proiectului sub o singură entitate și un singur contract pentru a furniza atât servicii de proiectare, cât și de construcție.
Agenția federală a stabilit că podul de înlocuire va fi în dreptul fostului pod și va avea aceeași capacitate de patru benzi de circulație. Noul pod va beneficia de protecție suplimentară în jurul pilonilor săi pentru a preveni daunele cauzate de potențialele coliziuni ale navelor. Noul pod va fi, de asemenea, mai înalt decât structura anterioară pentru a ține cont de navele mai mari utilizate acum.
Îndepărtarea podului prăbușit a fost efectuată de firma Skanska, iar lucrările de îndepărtare a podului au fost în valoare de 50 de milioane de dolari.
Podul s-a prăbușit pe 26 martie 2024 după ce a fost lovit de nava container Dali, care a suferit o pierdere de putere. Deși echipajul navei a alertat autoritățile podului care au reușit să oprească traficul, șase muncitori în construcții nu au reușit să scape la timp și au fost uciși.

Cei 30.000 de șoferi pe zi care au folosit anterior legătura pentru a traversa râul Patapsco pe I-695 se confruntă acum cu o deviere îndelungată pentru a folosi în schimb trecerea I-895 și care acum suferă de o aglomerație suplimentară.
Transportând I-695 Baltimore Beltway, podul Francis Scott a fost deschis traficului în 1977 și, deși a trecut recent de inspecție, designul l-a făcut vulnerabil la impactul navelor care folosesc calea navigabilă. Înlocuirea podului este de așteptat să coste până la 1,7 miliarde de dolari în total și ar trebui să fie finalizată până în 2028. Sursa: Word Highways