După semnarea contractului, Antreprenorul turc (NUROL INSAAT VE TICARET AS) va avea la dispoziție 1,41 miliarde de lei (fără TVA) și 30 de luni (6 luni perioada de proiectare și 24 de luni execuție), pentru finalizarea acestui obiectiv.
Varianta de Ocolire Timișoara Vest va face legătura între actuala centură a municipiului ( Timișoara Nord) și Varianta de Ocolire Timișoara Sud (care urmează să fie finalizată la sfârșitul lunii august 2024).
Noua variantă de ocolire din vestul municipiului Timișoara va avea un profil de 4 benzi (2 benzi pe sens), iar pe traseul acesteia vor fi construite inclusiv:
– un pasaj peste DN59 și peste linia CF100 (750 m),
– un pasaj peste DN6 și linia CF133 (450 m),
– pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m).
Pentru asigurarea relațiilor de trafic contractul prevede și amenajarea a 4 noduri rutiere:
– Nod rutier la intersecția cu DN69 (E671) și cu Drumul Național Centura Timișoara (DNCT),
– Nod rutier la intersecția cu DN6,
– Nod rutier la intersecția cu DN59A,
– Nod rutier la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30).
Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027 (PT), va putea fi semnat după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și după soluționarea acestora (dacă va fi cazul).