Veste bună pentru turiști: s-a încheiat consolidarea drumului spre Poiana Brașov și deja se circulă pe ambele sensuri!

29

Afectat în luna aprilie de o alunecare de teren, Drumul Poienii a fost consolidat în numai trei luni, iar de la finalul săptămânii trecute, pe artera care face legătura între Livada Poștei și stațiune se circulă în condiții normale, pe ambele sensuri de deplasare.

Finalizarea lucrărilor a fost anunțată de primarul Brașovului George Scripcaru, care a precizat că „așa cum am promis în luna aprilie, am finalizat lucrările de consolidare a drumului spre Poiana Brașov. A fost un efort concentrat, dar am reușit în doar câteva luni să facem și toată documentația necesară și să executăm și lucrările, conform prevederilor legale. A fost o lucrare complexă, prin realizarea căreia am vrut ne asigurăm că acest tronson de drum nu va mai avea probleme mulți ani de acum încolo. Mă bucur că toată lumea implicată a înțeles că această lucrare este de maximă urgență, pentru ca brașovenii și turiștii să ajungă în Poiana Brașov în condiții optime și de siguranță, și în doar 3 luni am finalizat toate lucrările”.

În luna martie, Primăria Brașov a fost sesizată cu privire la surparea unei porțiuni a zidului de sprijin de la kilometrul 6 al drumului spre Poiana Brașov. Atunci,  circulația a fost restricționată, fiind deschisă traficului rutier o singură bandă.

La momentul respectiv, în urma constatărilor de la fața locului, Comitetul Local pentru Situații de Urgență a luat hotărârea, în data de 14 martie, de executare a lucrărilor în regim de urgență. Astfel, în luna aprilie s-au făcut toate studiile necesare, expertizele și proiectul, iar deja în luna mai a început turnarea piloților forați, parte din structura de rezistență a drumului. Ulterior, la sfârșitul lunii martie, municipalitatea brașoveană a semnat cu RS Activ contractul  pentru lucrări de punere în siguranță și documentații tehnice pentru sectorul de drum  afectat de alunecarea de teren. Valoarea contractului este de 3.790.985 de lei fără TVA și include studiul topografic, studiul geotehnic, expertiza tehnică, proiectul tehnic și lucrările de execuție de consolidare a zidului de sprijin.

Au fost forați și turnați 51 de piloți cu diametrul de 880 mm, dintre care 41 de bucăți au lungimea de 17 m și 10 piloți cu lungimea de 15 m.Tot ca parte a structurii de rezistență a fost turnată și o grindă din beton armat pe o lungime de 50 m, cu o înălțime de 1.20 m și o lățime de 3,35 m.  La final, s-a montat o rigolă de acostament, a fost reconstruit sistemul rutier, montat parapetul de siguranță și trasate premarcajele rutiere. Sursa: RTT Brașov