Lucrări de artă impresionante vor fi construite aici de UMB, important fiind Turbionul de la Pașcani
O asociere de firme ale constructorului român UMB va realiza al doilea tronson din Moldova al Autostrăzii „Unirii” A8, care va lega Transilvania de Moldova și de republica Moldova. Lotul Leghin – Pipirig este practic și primul tronson montan ce va fi contractat din toată A8.
Licitație pentru tronsonul de 19,3 km dintre Leghin (Vânători Neamț) și Pipirig a fost lansată încă din mai 2024. Acum CNAIR anunță că a desemnat un câștigător:
- Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (lider) – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o., cu preţul de 2.690.665.509,04 Lei fără TVA. (circa 538 milioane euro)
SA&PE, Spedition UMB, Tehnostrade, toate trei sunt firme din grupul omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, cel mai prolific constructor de drumuri din ultimii ani din România.
Euro-Asfalt este o companie de construcție din Bosnia-Herțegovina, aceeași cu care UMB a intrat în asociere pentru a realiza celebrele tuneluri lipsă de pe A1 Margina – Holdea.
A8 Leghin – Pipirig, 7 tuneluri și 46 de poduri și viaducte
Durata de proiectare și execuție a contractului A8 Leghin – Pipirig este de 48 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Tronsonul practic vine în continuarea primului lot contractat deja tot cu UMB pentru execuție, cel de circa 30 de km de la Leghin până la Moțca, la intersecția cu DN2.
Tronsonul Leghin – Pipirig este practic și primul tronson din A8 scos la licitație care intră în zona montană.
Contractul prevede proiectarea și execuția a:
- 19,3 km lungime traseu
- 7 tuneluri
- 46 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct având o lungime de 428 metri
Autostrada A8 – În ce stadiu sunt celelalte tronsoane
Pe Autostrada A8 Tg Mureș – Tg Neamț două loturi, cele de capăt, sunt deja contractate și se află în etapa de proiectare, iar un alt lot de lângă Tg Neamț spre zona montană este în prezent scos la licitație.
Mai exact tronsonul Tg Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km), CNAIR a semnat contractul în luna februarie 2024 cu antreprenorul turc NUROL INSAAT VE TICARET A.S. Lucrările propriu-zise în teren încă nu au demarat.
Pentru tronsonul Tg Neamț (Leghin) – Moțca (DN2), în lungime de aproape 30 de km, contractul cu UMB s-a semnat la finalul lunii septembrie 2023. Abia acum, în 2025, vor demara primele lucrări.
Pentru lotul de 19,3 km de la Leghin la Pipirig, licitația a fost lansată în mai 2024 și abia acum a fost anunțat câștigătorul: tot o asociere condusă de UMB.
Pentru tronsonul A8 de la Tg Neamț la Iași, abia recent a fost avizat Studiul de Fezabilitate. Autostrada va avea 93 de kilometri și un cost estimat la peste 5 miliarde de euro. De-a lungul traseului vor fi realizate nu mai puțin de 14 tuneluri. Sursa: HotNews