Indicatoarele rutiere au devenit indispensabile traficului rutier. Deocamdată avem semnalizare doar cu indicatoare reale, până la cele virtuale, mai este încă mult…
Până atunci, în toată lumea trebuie respectate indicatoarele rutiere reglementate prin legi și normative tehnice. Originea acestora este foarte interesantă, așa cum am arătat în articolul despre marcajele rutiere.
Un nou exemplu în acest sens este indicatorul de circulație STOP. Obiectul de culoare roșu aprins, de formă octogonală, este cunoscut și respectat pe plan internațional tot de un secol. Istoria arată că atât forma, cât și culoarea, nu au făcut parte din designul original. Erau parte dintr-o poveste mai lungă care a început cu mulți ani înainte ca un cetățean să fie interesat de trafic sau, mai mult, să se plângă de el. William Phelps Eno este pionierul căruia i se acordă recunoașterea pentru conceptul original al semnului STOP. Ideea i-a venit tot ca urmare a reglementării împărții carosabilului de către autoturisme, trăsuri și pietoni sau bicicliști.
De asemenea, de numele lui Eno – un personaj influent, aparținând de o familie foarte bogată din New England, este legată și apariția, în anul 1909, a primelor reglementări din lume în ceea ce privește regulile de circulație, respectiv un „manual cu regulile drumului”. Astfel, eforturile sale s-au concentrat pe crearea noțiunii de responsabilitate individuală în colectivitate, reușind ca într-un deceniu să reglementeze traficul rutier din viitoarea metropolă New York.
Reușita lui Eno a fost mobilizatoare și pentru celelalte state americane, care au adoptat indicatoarele și regulile de circulație. Forma indicatorului STOP a evoluat ca parte a unei scheme de la inginerii din Asociația Statelor Highway din Mississippi. Ei clasifică formele indicatoarelor în funcție de gradul de prudență, iar octogonul, după părerea lor, este al doilea cel mai important după cerc.