Se lucrează la o autostradă specială pentru mașinile electrice. Încarcă bateria prin asfalt

80

Specialiștii lucrează la o autostradă specială pentru mașinile electrice. Aceasta va putea încărca bateria prin asfalt, în timp ce autovehiculele care vor suporta tehnologia se află în mers, eliminând astfel frica șoferilor că nu vor găsi la timp o priză. Cercetătorii dezvoltă un sistem de încărcare inductiv pentru mașinile electrice, cu bobine speciale „ascunse” în asfalt. 

Vinci Autoroutes dezvoltă în lucrează la proiectul unui drum conceput pentru a reîncărca mașinile electrice care circulă pe el în mers, alături de Universitatea Gustave Eiffel.

În prezent, sunt în curs de desfășurare lucrările pregătitoare pentru un sector de test pe rețeaua Vinci Autoroutes. Șantierul propriu-zis va începe la sfârșitul primului trimestru al anului 2025, dar primele lucrări sunt programate pentru noiembrie 2024.

Principiul din spatele acestei tehnologii inovatoare se bazează pe bobine electrice instalate sub suprafața drumului.

Bobinele, care măsoară aproximativ 1,5 metri lungime și 1 metru lățime, sunt „îngropate” la aproximativ 10 centimetri sub asfalt drumului, în mijlocul fiecărei benzi. Acestea sunt alimentate de o rețea electrică puternică instalată pe marginea drumului (un dulap la fiecare 2 km și relee la nivelul solului la fiecare 40 de metri), și transferă energia primită către vehiculele electrice echipate cu receptoare specifice.

De fapt, sistemul funcționează în mod similar cu o plită cu inducție.

Implementarea sistemului de încărcare inductiv pentru mașinile electrice pe autostradă presupen costuri destul de mari, cel puțin în faza de test. Prețul este estimat la aproximativ 4 milioane de euro pe kilometru liniar, în ambele sensuri, relatează autoplus.fr.