Administrația Națională a Drumurilor informează despre desfășurarea lucrărilor de reparație a podului de șosea și a pasajului, amplasate pe drumul public M5 Frontiera cu Ucraina–Criva–Bălți–Chișinău–Tiraspol–frontiera cu Ucraina, km 289,130 și km 289,440. Menționăm că lucrările au demarat în luna decembrie 2024 și în prezent înregistrează un progres fizic de aproximativ 65%.

Podul aflat în proces de reparație are o lungime de 113,716 m, o lățime totală de 12,40 m și este alcătuit din 5 deschideri de câte 21 m fiecare. Pasajul are o lungime de 108,58 m, o lățime de 12,40 m și este format din 3 deschideri de câte 33 m fiecare. Lucrările finalizate până în prezent pe partea stângă a căii, pe pod și pasaj, sunt: demontarea elementelor pe partea stângă a căii pe pod și pasaj, inclusiv desfacerea îmbrăcămintei rutiere; execuția plăcii de suprabetonare din beton armat pe pod și pasaj; așternerea stratului de hidroizolație pe pod și pasaj; montarea parapetului pietonal și a parapetului de siguranță pe calea podului și pasajului; așternerea îmbrăcămintei rutiere din beton asfaltic în două straturi pe pod și pasaj.
În prezent, pe șantier sunt în plină desfășurare următoarele lucrări: demontarea elementelor pe partea dreaptă a căii pe pod și pasaj, inclusiv desfacerea îmbrăcămintei rutiere; lucrări de reparație a suprafețelor din beton la suprastructura și infrastructura podului și pasajului, precum reparația grinzilor, rosturilor de îmbinare; lucrări de reparație a aparatelor de reazem și corectarea poziției lor.

Precizăm că, în prezent, lucrările sunt executate pe jumătate de cale, respectiv, pe partea dreaptă a podului și a pasajului, iar traficul rutier este deviat și se desfășoară alternativ pe partea stângă a carosabilului. Astfel, pentru siguranța tuturor, este important ca toți participanții la trafic să respecte semnalizarea rutieră și să circule cu atenție în zona lucrărilor.
Finalizarea lucrărilor de reparație a podului și a pasajului de pe drumul M5 va contribui la creșterea siguranței circulației și a fluenței traficului rutier pe una dintre cele mai importante și intens circulate artere naționale, facilitând mobilitatea regională și conexiunile rutiere pe acest traseu.