Premieră pentru Marea Britanie: se construiește un tunel doar cu echipamente electrice sau pe hidrogen! 

24

Se lucrează la tunelul Lower Thames Crossing din Marea Britanie, care va costa peste 8 miliarde de lire sterline, o mare parte din finanțare provenind din sectorul privat. Proiectul este o premieră pentru Marea Britanie, deoarece va fi realizat fără mașini diesel utilizate la fața locului. Toate echipamentele mobile utilizate pentru proiect vor trebui să fie electrice sau pe hidrogen, pentru a îndeplini obiectivele de reducere a emisiilor. Acest lucru va reduce impactul construcției asupra comunității locale și a mediului, iar proiectul va utiliza tehnologii și materiale noi și emergente cu emisii reduse de carbon.

Noua legătură a tunelului va ajuta la reducerea congestiei severe care apare în mod regulat la Dartford Crossing. Unul dintre tuneluri datează din anii 1930 și este prea îngust pentru a face față multor vehicule mari care sunt acum utilizate în mod regulat. Ca urmare, traficul trebuie oprit temporar pentru celălalt tunel pentru a permite escortarea vehiculelor mari. Podul a fost deschis la începutul anilor 1990, iar ruta transportă acum volume de trafic semnificativ mai mari decât a fost proiectată zilnic. Deși proiectate pentru a gestiona 135.000 de vehicule/zi, cele două tuneluri și podul trebuie să facă față unei medii de 150.000 de vehicule/zi. Întârzierile lungi sunt frecvente atunci când traficul trebuie oprit pentru a permite trecerea vehiculelor mari sau când există accidente.

Dartford Crossing este o rută cheie pentru economia Marii Britanii, gestionând traficul care circulă între porturile Canalului Mânecii și restul țării. Creșterea capacității pe această rută strategică va stimula economia, precum și va oferi locuri de muncă atât de necesare în faza de construcție.

Au trecut mai bine de trei decenii de când proiectul Lower Thames Crossing a fost discutat pentru prima dată. Un plan timpuriu sugerat, cam în același timp în care podul Dartford s-a deschis traficului, a fost pentru un pod de beton de tip grinzi cutie. Acest lucru a atras comentarii la acea vreme, având în vedere că ar fi fost nevoie de cea mai lungă deschidere pentru acest tip de pod până în prezent. Au existat discuții cu privire la cât de bine va face față podului volumelor mari de trafic așteptate pe durata sa de viață, având în vedere că împinge limitele tehnologiei grinzilor cutie din beton. Au existat, de asemenea, critici la adresa esteticii sale. Propunerea pentru o legătură de tunel a venit mai târziu, dar a fost văzută ca cea mai bună opțiune, în ciuda costurilor crescute.