Siguranța și conectivitatea rețelei de drumuri sunt asigurate, în mare parte, de 𝐏𝐎𝐃𝐔𝐑𝐈, obiecte denumite în ingineria infrastructurii Lucrări de artă.
Avem câteva informații foarte interesante desre lucrările de artă aflate în gestiunea Administraţiei de Stat a Drumurilor.
𝐂𝐞𝐥 𝐦𝐚𝐢 𝐥𝐮𝐧𝐠 𝐩𝐨𝐝 din Republica Moldova este situat pe drumul național R20 Orhei–Rezina–Rîbnița, km 53,210, și traversează râul Nistru, având o lungime de 534,92 metri. Acest pod asigură legătura între orașele Rezina și Rîbnița.
𝐂𝐞𝐥 𝐦𝐚𝐢 𝐬𝐜𝐮𝐫𝐭 𝐩𝐨𝐝 are o lungime de doar 5-6 metri, iar pe drumurile naționale există în total aproximativ 26 astfel de poduri mici.
𝐔𝐥𝐭𝐢𝐦𝐮𝐥 𝐩𝐨𝐝 𝐫𝐞𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭 și dat în exploatare, după încheierea cu succes a lucrărilor de reparație, este podul din Bulboaca, situat pe drumul public G109 Delacău–Bulboaca–R2, km 23,850.
Acesta asigură deja condiții de confort și siguranță pentru toți participanții la trafic.
Cel mai recent pod care a intrat în reparație este podul din Abaclia, de pe drumul R3, km 88,322, care are o lungime de circa 24,4 metri. Lucrările au început în luna septembrie iar termenul de execuție este sfârșitul lunii iunie 2025.
Amintim că Administrația de Stat a Drumurilor gestionează în total 835 de poduri, cu o lungime totală de aproximativ 20 km.