Patru poduri noi peste Prut!

34

România construiește patru noi poduri peste Prut către Republica Moldova. Unde vor fi amplasate și în ce stadiu sunt proiectele

Patru noi poduri peste râul Prut vor fi construite de România, într-un efort de a îmbunătăți legăturile rutiere cu Republica Moldova. Joi a fost desemnată firma care va întocmi proiectele tehnice pentru fiecare din cele patru poduri.

Unde vor fi amplasate cele patru noi poduri peste Prut

CNAIR a comunicat joi rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru „Servicii de proiectare faza studiu de fezabilitate”, pentru următoarele obiective:

  • Lot 1 – Pod nou peste Prut, Stânca (RO) – Costești (MD);
  • Lot 2 – Pod nou peste Prut, Bumbăta (RO) – Leova (MD);
  • Lot 3 -Pod nou peste Prut, Fălciu (RO) – Leca (MD);
  • Lot 4 -Pod nou peste Prut, Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD).

„Ofertantul desemnat câștigător în cadrul celor patru loturi ale procedurii de achiziție publică este SC. LIKE CONSULTING SRL, având prețul de 1.100.000 lei, fără TVA, pentru fiecare lot în parte”, transmite CNAIR.

Durata fiecărui contract este de 12 luni de la data de începere a contractelor respective.

Compania de Drumuri mai spune că efectele construirii celor patru poduri vor fi:

  • creșterea capacității de transport dintre cele două state și contribuirea la conectivitatea R. Moldova la rețelele europene de transport TEN-T de pe teritoriul României și mai departe, de pe teritoriul celorlalte țări membre ale UE;
  • fluidizarea si optimizarea fluxului de transport mărfuri cu camioanele ce trebuie operate în Portul Constanța;
  • eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei.

Contractele vor fi finanțate din bugetul de stat.

Acum aproape un secol, pe râul care desparte astăzi vechea provincie Moldova, au fost 27 de poduri sau resturi de poduri, majoritatea fiind din lemn. Astăzi, peste Prut există numai nouă poduri, dintre care şase rutiere (Lipcani ‐ Rădăuți ‐ Prut, Costeşti ‐ Stânca(suprapus pe barajul Lacului de acumulare cu acelaşi nume), Sculeni‐Sculeni, Leuşeni‐Albița, Cahul‐ Oancea, Giurgiuleşti‐Galați) şi trei feroviare (Ungheni‐Iaşi, Stoianovca‐Fălciu şi Giurgiuleşti‐Galați).

Ultimul pod construit peste Prut este cel de la Lipcani‐ Rădăuți‐Prut şi a fost dat în folosință în 2010, ocazie ce a permis şi redeschiderea traficului prin punctul de frontieră.