Orașul, care se distanțează de restul țării, a construit în timp record singurul pasaj suprateran din bani PNRR.
Oradea marchează un progres important în infrastructura rutieră prin finalizarea primului pasaj suprateran din România realizat cu fonduri alocate prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Construcția, amplasată pe DN1 – Calea Borșului, a fost finalizat în timp record. I-au fost alocate 20 de luni, însă a fost gata în jumătate din timpul alocat.
Pasajul suprateran are o lungime totală de de metri și este construit deasupra unui sens giratoriu pentru a asigura fluiditatea traficului. Podul propriu-zis măsoară aproximativ 70 de metri, iar cu rampele de acces de câte 300 de metri fiecare, pasajul se extinde pe o distanță semnificativă, oferind două benzi de circulație pe fiecare sens. Proiectul a fost executat la o înălțime de 5,5 metri pentru a permite circulația vehiculelor de mare tonaj pe dedesubt, răspunzând astfel nevoilor specifice zonei.
„Pasajul suprateran este o premieră la nivel naţional datorită faptului că este primul proiect care a fost finanţat şi se va recepţiona din lista pasajelor la nivel naţional finanţate din PNRR. Acest pasaj este în strânsă legătură şi pune în valoare şi o altă investiţie care a fost recepţionată în cursul acestui an, tot în municipiul Oradea, anume terminalul intermodal – conexiunea între feroviar şi rutier – care a fost, la rândul lui, singurul proiect finanţat în cadrul Programului Infrastructură Mare la nivel de ţară”, a declarat secretarul de stat Adrian Foghiş, pentru Agerpres.
Investiția totală: 11 milioane de euro
Valoarea totală a investiției se ridică la 11 milioane de euro, din care 9 milioane provin din fonduri europene prin PNRR.
Traficul rutier pe acest pasaj a fost deschis sâmbătă dimineaţa, facilitând circulaţia între oraş şi frontiera cu statul vecin, precum şi traficul greu către centrul intermodal din vecinătate şi către parcurile industriale din zonă (cu 144 hectare, peste de angajaţi).
„Mă bucur că autorităţile locale din Bihor au reuşit să implementeze foarte multe proiecte în parteneriat cu noi şi proiecte pe care dânşii le-au făcut într-un timp atât de scurt. Acest pasaj rutier avea termen de execuţie 20 de luni şi a fost realizat în jumătate din timpul alocat. Asta înseamnă o foarte bună colaborare atât între noi, CNAIR şi autorităţile locale, cât şi între autorităţile locale, proiectanţi şi constructori”, a declarat Cristian Pistol.
Proiectul a inclus şi construcţia unui drum colector de 2,2 kilometri de-a lungul Căii Borşului şi amenajarea drumului de legătură dintre acesta şi terminalul intermodal din zona Gării Episcopia. Înălţimea pasajului (5,5 metri) a fost astfel proiectată încât să asigure tranzitul vehiculelor mari, precum şi realizarea viitoarei rute a TramTrain-ului care va trece pe sub pasaj. Sursa: Agerpres