O nouă contestație la licitația pentru Centura Timișoara Vest

60

Constructorul ARL Cluj (Strabag) a contestat, din nou, la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) licitația de 1,7 miliarde lei pentru proiectarea și construirea Centurii Timișoara Vest. În octombrie, antreprenorul din Turcia, Nurol Insaat Ve Ticaret AS, a fost desemnat câştigător al contractului pentru construcţia Variantei Ocolitoare, după reevaluarea ofertelor.

ARL solicită CNSC reevaluarea ofertelor și să îi acorde acces la procesele verbale de evaluare și la răspunsurile de clarificări:

Aceasta este a doua contestație depusă de ARL Cluj la licitația pentru Varianta Ocolitoare Vest a Timișoarei. În martie, compania a făcut contestație încă din etapa de depunere a ofertelor. Ulterior, și constructorul Precon (parte a Grupului Selina) a depus două contestații, la ultima cerând Companiei de Drumuri să-i permită accesul pentru a studia documentele care au stat la baza evaluării ofertelor. La prima contestație, CNSC a admis, în parte contestațiile Precon și ARL Cluj și a dispus CNAIR să acorde accesul la actele Comisiei de evaluare a ofertei Nurol dar fără a permite și consultarea ofertei constructorului din Turcia, inclusiv accesul la răspunsurile solicitărilor de clarificare.

Antreprenorul din Turcia, Nurol Insaat Ve Ticaret AS, a fost desemnat câştigător al contractului pentru construcţia Variantei Ocolitoare Timişoara-Vest, după finalizarea reevaluării ofertelor, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu la finalul lunii octombrie.

“S-a desemnat câştigătorul pentru construcţia Variantei Ocolitoare Timişoara Vest, după finalizarea reevaluării ofertelor. Vorbim de acelaşi constructor turc, având în vedere că decizia CNSC din 9 septembrie 2024 este menţinută prin soluţia definitivă a Curţii de Apel Bucureşti, din data de 25 octombrie, şi validează, de altfel, rezultatul anunţat iniţial de CNAIR”, a scris  ministrul pe pagina sa de Facebook.

Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar finanţarea este asigurată prin Programul de Transport (2021-2027).

Varianta Ocolitoare Timişoara-Vest va avea o lungime de 13,90 km şi trebuie construită în 30 de luni, dintre care şase luni alocate pentru proiectare şi 24 luni pentru execuţie.

Noua variantă ocolitoare va face parte integrantă din Centura Municipiului Timișoara, iar pe traseul acesteia se vor construi inclusiv:
•⁠ ⁠un pasaj peste DN59A, continuat cu un pasaj peste CFR 100 ( in lungime totală de 750 m);
•⁠ ⁠un pasaj peste DN 6 și CF 133 (450 m) ;
•⁠ ⁠un pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m) ;
•⁠ ⁠4 noduri rutiere (cu DN 69 /E671 și cu Drumul Național Centura Timișoara, la intersecția cu DN 6, la intersecția cu DN 59A și la intersecția cu Radiala Nouă de Vest/C30).

Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

Nurol a finalizat – cu o ușoară întârziere – lotul de 13 km din județul Sălaj pe Autostrada Transilvania, lucrează conform graficului pe lotul 3 al Autostrăzii Moldovei A7, iar pe A8 Autostrada Unirii va începe execuția lotului Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, lotul I PNRR.

Precon a semnat contractul pentru lotul Chiribiș – Biharia (29 km) pe Autostrada Transilvania, dar proiectarea va începe de-abia în 2025, fiind pe rol procese CNAIR – Selina.

ARL Cluj, parte a grupului Strabag lucrează pe șantierul Drumului Expres Timișoara – A1 (10 km) și va începe modernizarea pe DN 73 Câmpulung – Fundata. Sursa: Economedia