Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a anunțat astăzi că lucrările pe tronsonul Bacău- Pașcani al A7 (Autostrada Moldovei) se apropie de 40%! Constructorul român (UMB Spedition) este mobilizat pe toate cele trei loturi cu peste 700 de muncitori și mai mult de 450 de utilaje.
Pe Lotul 1 (Săucești – Trifești), în lungime de 30,3 km, stadiul fizic este de 38,5 %.
Lucrările de pe Lotul 2 ( Trifești – Gherăești), în lungime de 18, 99 km , au ajuns la un stadiu fizic de 36%.
Pe șantierul Lotului 3 ( Mircești – Pașcani), în lungime de 28,09 km, stadiul fizic este de 36,2%.

Printre lucrările care se execută pe întregul tronson (77,38 km) se numără cele pentru construcția nodului rutier turbion care va face legătura A7 cu A8 și pentru asigurarea conexiunii nodului rutier Bacău Nord cu Varianta Ocolitoare (VO) Bacău.
Conform contractului pe traseul tronsonului de autostradă Bacău-Pașcani vor fi construite inclusiv: 9 noduri rutiere, 22 de poduri și 2 pasaje.
Contractele, finanțate prin PNRR, au o valoare însumată de 4,66 miliarde lei (fără TVA), iar lucrările trebuie finalizate anul viitor (2026).

Cel mai spectaculos nod rutier va fi cel de la intersecția autostrăzilor A7 – A8 și va fi amenajat pe raza a două unități administrativ-teritoriale din județul Iași(Pașcani și Stolniceni Prăjescu), la circa 7 km de Pașcani, respectiv la km 71+374 al autostrăzii A7. Nodul rutier dintre autostrăzile A7 şi A8 are o geometrie aparte, fiind o construcție de tip turbion cu raze ale bretelelor cuprinse între 400 m și 600 m. Este o intersecţie de infrastructuri mari, aparte, unica lucrare de artă de acest fel în România. Acest nod rutier este de tip “A”, cu 12 pasaje. Pentru materializarea acestui nod rutier nu va fi nevoie de defrişări, iar amplasamentul se află departe de ariile naturale protejate, drept dovadă fiind Acordul de Mediu obţinut pentru acest obiectiv.
Conceptul de turbo-girație a apărut la sfârșitul anilor `90 și este o invenție a unui profesor universitar – L.G.H. Fortuijn. Primul proiect a fost implementat în Olanda, în prima decadă a noului mileniu, devenind acum una dintre cele mai interesante tendințe în ingineria civilă și planificarea traficului, în întreaga lume. Turbo-girațiile înseamnă, pe scurt, sensuri giratorii în care fluxurile de trafic sunt separate pe benzi, iar conducătorul auto trebuie să își selecteze banda de intrare, în funcție de ieșirea din sens. Studiile realizate arată o creștere cu 76% a siguranței prin utilizarea acestui tip de sens giratoriu, dar și o creștere a capacității sensului până 140-160%.
Nicolae Popovici











