Asociația „Moldova vrea Autostradă” monitorizează cu atenție lucrările aflate în execuție pe Autostrada A7. După ultima vizită de lucru specialiștii asociației au constatat că pe Lotul 1 Focșani (Vrancea) – Domnești-Târg (Vrancea), constructorul UMB a avansat puternic în ultimele luni. Se lucrează consistent la pasajul care va supratraversa Autostrada A7 în zona Garoafa, pentru care a fost necesară devierea DN2.
Față de filmarea din august (Dronathonul MVA) s-au înregistrat progrese vizibile la structuri, prezentate pe pagina de FB, astfel:
– Asfalt turnat la podul peste pârâul Valea Boului și la pasajul peste CF507 și DJ205I (unde deja se montează stâlpii de iluminat!);
– Lucrări de hidroizolație la pasajele și podurile DL22, DJ205P, DJ204E, DC37 și DL55 peste A7 și la podul peste Carecna (99,5 m);
– Montare margini și suprabetonare finalizată la impresionantul pasaj de 1.177,9 m peste Canalul Siret-Bărăgan și CF500;
– Armare și predale finalizate la podurile peste Putna (760,5 m), Susița (380 m) și Zăbrăuți (140 m), iar la DN2 peste A7 se lucrează intens ;
– Urmează ridicarea grinzilor la podurile peste DN2L și DJ205H;
– Lungime lot: 35,6 km.
Progres fizic raportat de CESTRIN: 85% (+48% față de luna mai!)
Termenul oficial era septembrie 2025, dar mobilizarea UMB și condițiile meteo vor fi decisive pentru o posibilă deschidere în acest an! Evident, în condițiile în care statul român își va achita facturile ca și până acum, în termenul scadent!











