Lecție pentru viața de drumar

166

O grupă de viitori ingineri de drumuri și poduri ai Facultății de Construcții și Instalații, din cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași, a efectuat pe 8 aprilie, o vizită tehnică la șantierul modernizării drumului național DN 29D, Botoşani – Ștefănești.

În timpul vizitei, studenții au avut ocazia să vadă „pe viu” modul de execuție și etapele tehnologice a lucrărilor de întreținere curentă a drumurilor, modul în care se desfășoară lucrările de execuție a casetelor necesare extinderii părții carosabile, precum și lucrări de execuție a podețelor, podurilor și viaductelor cuprinse în cadrul proiectului de modernizare a DN 29D.

Un punct important al vizitei l-a constituit organizarea de șantier a S.C. AUTOTEHNOROM SRL Suceava, liderul asocierii derulatoare a contractului de modernizare. Aici, viitorii ingineri au avut ocazia să asiste la prepararea mixturii asfaltice, la prepararea betonului, aflând totodată detalii despre modul de funcționare al stațiilor de beton și de preparare a mixturilor asfaltice.

Impresii la superlativ

Coordonați de dr. ing. Gheorghiță BOACĂ, șef lucrări în cadrul Facultății de Construcții și Instalații, studenții s-au declarat încântați de cele văzute. „Foarte frumos! O excursie în care mi-am actualizat și confirmat multe cunoștințe pe care le-am primit la facultate. Am aprofundat soluțiile constructive pentru combaterea alunecării de teren la viaductul pe care l-am vizitat, construcția și folosința drenurilor, cum se calează o stație totală, modul de preparare a mixturii asfaltice și a betonului”, ne-a spus Ioachim-Sorin CRISTEA, student în anul III la Facultății de Construcții și Instalații, specializarea Căi Ferate, Drumuri și Poduri (CFDP). „Astfel de excursii de studiu mi se par esențiale și extrem de utile. Pe lângă faptul că putem observa tot felul de mașinării de construcții, am fost încurajați să punem cât mai multe întrebări”, ne-a spus și Daniel-Andrei DRÎNCEANU, coleg de grupă. „O excursie bine gândită și unul dintre lucrurile cele mai frumoase din facultate, unde am învățat lucruri noi și, de asemenea, am văzut cum arată fizic unele noțiuni pe care le știam doar teoretic”, l-a completat studentul Cosmin-Gabriel DELEANU.

Și studenții din anii mai mari s-au declarat încântați de vizita pe acest șantier. „Am văzut prepararea betonului asfaltic, cum se aleg agregatele, uscarea lor, temperatura de preparare, temperatura de transport, soluții de modernizare a drumurilor. La viaduct am reținut cum sunt așezate aparatele de reazem, cum vine așezat neoprenul pe placa de oțel, am văzut în realitate contrasăgeata la grinzi. Acum am văzut grinzile, armătura, placa monolită, când m-am băgat sub grinzi. Am înțeles exact toate etapele întâlnite și în proiectele pentru poduri din beton. S-a meritat din plin vizita”, ne-a relatat  Ionuț-Gabriel MIHĂILĂ, student în anul IV CFDP. Acesta s-a declarat încântat și de interlocutori, mai ales că aceștia sunt drumari cu experiență. „Am dobândit cunoștințe noi pe care le vom duce mai departe și, bineînțeles, pentru un viitor inginer CFDP, un vocabular îmbogățit. Apreciez discursul echilibrat al d-lui inginer Edi SAMOILĂ, susținut de activitatea sa. Doamna ing. Dorina Tiron ne-a captivat cu experiența și sfaturile din activitatea dumneaei, ca inginer CFDP”, a completat acesta.

Vizita de studiu pe șantierul DN 29D, Botoșani – Ștefănești, s-a realizat cu un grup de 45 de studenți din anii III si IV, specializarea Căi Ferate, Drumuri și Poduri, precum și studenți din anul IV, specializarea Inginerie Civilă în Limba Engleză, din cadrul Facultății de Construcții și Instalații a Universității Tehnice „Gh. Asachi” din Iași

Proiectul modernizării DN 29D, în cifre

Lucrările în cadrul proiectului „Modernizare DN 29D, Botoșani – Ștefănești, km 2+800 – km 18+500 și km 21+800 – km 48+146” sunt executate de asocierea AUTOTEHNOROM S.R.L. (lider) – S.C. OPR ASFALT S.R.L. – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A. – S.C. EVALCONS TECH S.R.L. Proiectul prevede modernizarea a 42,739 km la profil de drum național, cu platforma drumului de 9,00 m.

Totodată, sunt prevăzute: 2 viaducte noi; 5 poduri noi;    3 poduri reabilitate; 27 podețe, din care 20 noi și 7 reabilitate; Amenajarea a 18 intersecții la nivel.