Lucrările la varianta ocolitoare a municipiului Blaj vor începe în 2-3 luni de zile, după ce Comisia Tehnică pentru Siguranța Circulației Rutiere, din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a dat avizul privind modificarea Documentației Tehnice, în vederea obținerii Autorizației de Construire pentru traseul modificat.
Acest aviz a fost necesar după ce, în urma forajelor efectuate, la o adâncime de 24 de metri, pe unele zone ale traseului, aprobat prin Studiul de Fezabilitate, s-a constatat că există riscul producerii unor alunecări de teren. Din acest motiv, s-a preferat întârzierea începerii lucrărilor, pentru a nu fi nevoie de închiderea circulației pe anumite tronsoane ale variantei ocolitoare, după deschiderea acesteia, așa cum s-a întâmplat, în România, în multe situații de acest gen.
Urmează obținerea autorizației de construcție.
Varianta ocolitoare a Blajului este un proiect major de infrastructură, în lungime de 6.8 kilometri, realizat de UAT Blaj în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care va decongestiona traficul rutier în municipiul Blaj – Mica Romă – și va fluidiza circulația spre marile orașe. Varianta ocolitoare a Blajului va fi conectată cu DN 14B – Drumul Transregio Blaj-Teiuș – A10, asigurând legătura rapidă cu autostrada A10 și oferind posibilități de dezvoltare economică a Blajului și Zonei Târnavelor.