Guvernul a reaprobat, prin hotărâre, indicatorii tehnico – economici pentru Varianta Ocolitoare Comarnic, obiectiv de investiţii cuprins în proiectul ”Acces rutier complementar descărcare A3 – Comarnic”.

31

Guvernul a reaprobat, prin hotărâre, indicatorii tehnico – economici pentru Varianta Ocolitoare Comarnic, obiectiv de investiţii cuprins în proiectul ”Acces rutier complementar descărcare A3 – Comarnic”.

Potrivit Executivului, indicatorii economici reaprobaţi prevăd o valoare totală a investiţiei de 470 milioane lei, comparativ cu 341 milioane lei, estimate iniţial.

Varianta de ocolire a oraşului Comarnic va avea o lungime de 5,8 kilometri şi va contribui la decongestionarea traficului de pe DN1.

Proiectul este complementar viitoarei autostrăzi A3 Ploieşti – Comarnic – Braşov. Finanţarea obiectivului de investiţii se va realiza din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, mai precizează Guvernul.

Traseul centurii, cu o lungime de aproape 6 kilometri, este proiectat pentru a permite o viteză de deplasare de până la 90 km/h, reducând astfel semnificativ timpul necesar traversării zonei.

Noua arteră va ocoli orașul Comarnic dinspre vest, oferind o alternativă la DN 1, cunoscut pentru blocajele frecvente, mai ales în perioadele de vârf turistic.

Pentru a asigura un flux rutier optim, proiectul prevede construcția a trei poduri noi, precum și dublarea podului existent peste râul Prahova de pe DJ 101R. Totodată, un pasaj superior va fi realizat peste râul Prahova și calea ferată Ploiești-Brașov, facilitând traversarea rapidă și sigură a acestor obstacole naturale și infrastructurale. La intersecțiile cu DN 1 vor fi amenajate sensuri giratorii adaptate cerințelor actuale de trafic, menite să integreze eficient noua centură cu rețeaua rutieră existentă.