Drumul de Mare Viteză București-Giurgiu: CNIR a primit 11 oferte pentru studiul de fezabilite

40

Compania Națională ded Investiții Rutiere a anunțat că 11 oferte au fost depuse, astăzi, pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu, contract estimat la 44 milioane lei (fără TVA).

Ofertele depuse :

1) 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. -STUDIO CORONA S.R.L. CIVIL ENGINEERING (Asociere)

2) ACTIV PROIECTARE INFRASTRUCTURĂ S.R.L. (Leader) -EMAY Uluslararasi Muhendislik ve Mușavirlik Anonim Șirketi (Asociere)

3) Civil Engineering Institute „Macedonia” JSc. Skopje (Ofertant unic)

4) D P CONSULT (Leader) -EXPLAN (Asociere)

5) EGIS ROMANIA (Ofertant unic)

6) ELECTROPROIECT (Leader) -INTECSA -INARSA S.A.U.

7) EURO FINANCE ADVISORS S.R.L. -Urban Connect, B-Act Spolka Akcyjna, Pro Toby, Transprojekt Gdansk isp. z.o.o (Asociere)

8 SC PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA (Leader) -Roads Design (Asociere)

9) SPECIALIST CONSULTING SRL (Leader) PERFECT CONSULT EUROPE-SPECIALIST SMART GROUP (Asociere)

10) TPF INGINERIE SRL (Ofertant unic)

11) VENTRA PROJECT MANAGEMENT (Leader)-UTIBER Kozuti Beruhazo kft. (Asociere)

Durata contractului va fi de 18 luni (16 luni pentru realizarea studiul de fezabilitate și 2 luni pentru asistență tehnică pregătire contract proiectare și execuție). Finanțarea Studiului de Fezabilitate este asigurată din Fonduri Europene nerambursabile și de la Bugetul de Stat

Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum punctarea implementării conceptului BIM (Building Information Modelling). De asemenea, CNIR solicită viitorului prestator echiparea instalațiilor de foraj cu sisteme GPS și camere video care permit urmărirea lucrărilor în timp real.

În cadrul Studiului de Fezabilitate, Proiectantul va analiza :

-variantele de traseu;

-profilul (autostradă sau drum expres);

-structura drumului (varianta unui sistem rutier din Beton de Ciment);

-conexiunea cu alte obiective de investiții;

-soluții de finanțare și prin parteneriat public-privat (PPP);

,,Pe lângă variantele de desprindere din viitoarea Autostradă A 6 București-Alexandria (zona Ghimpați) și zona de Sud a Bucureștiului, A 0/Drum Radial 9) proiectantul va studia și posibilitatea conexiunilor cu Autostrada A 1 București-Pitești la Bolintin sau Corbii Mari.

În ceea ce privește structurile și soluțiile tehnice, cerem în caietul de sarcini o analiză pentru utilizarea materialelor de construcții din import sau din producție internă. Cred că este foarte important să decidem dacă facem drumul din beton, cimentul fiind produs în România sau din bitum, dar pe care îl importăm”, a explicat Directorul General al CNIR, ing. Gabriel Budescu.

Drum de mare viteză București Giurgiu

În cadrul Studiului de Fezabilitate, proiectantul va realiza o analiză multi-criterială pentru variantele de traseu, profilul (Autostradă sau Drum Expres) și structura drumului, precum și conexiunea cu alte obiective de investiții.

Variante posibile de traseu:
– Desprinderea din Autostrada A1 București – Pitești, zonele Corbii Mari (limită jud. Giurgiu/Dâmbovița sau Bolintin Vale (județul Giurgiu)
– Desprinderea din viitoarea Autostradă A6 București – Alexandria, nodul rutier Ghimpați (jud. Giurgiu)
– Conexiune cu viitorul Drum Radial DR 10 Măgurele Expres și Autostrada A0 București Sud.

Drumul de Mare Viteză București – Giurgiu face parte din Coridorul de Transport Pan-European nr. IX.

În septembrie, Ministerul Transporturilor a aprobat un proiect prin care va investi aproape 100 de milioane de euro pentru modernizarea DN 5B Giurgiu – Ghimpați (36,3 km), legătura la A1 București – Pitești și la viitoarea Autostradă A6 București – Alexandria. Drumul va ocoli municipiul Giurgiu, din zona intersecției cu strada Drumul Serei, și va ajunge până la intrarea în comuna Ghimpați.

Tot în septembrie, Compania de Drumuri (CNAIR) a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate ce va sta la baza construirii unui nou pod peste Dunăre între Giurgiu (România) și Ruse (Bulgaria). Durata maximă alocată elaborării Studiului de fezabilitate este de 23 de luni din momentul începerii contractului, care are o valoare de 60 de milioane de lei. Termenul de depunere a ofertelor este 28 octombrie 2024.

În plus, în Bulgaria se lucrează deja la Autostrada Veliko – Ruse.