Drum de legătură între Autostrada A 13, Sibiu-Brașov, Centura municipiului și Aeroportul Brașov-Ghimbav

63

Ministerul Transporturilor a aprobat studiul de fezabilitate pentru Drumul de Legătură între Autostrada A 13 Sbiu-Brașov, Centura municipiului și Aeroportul Brașov-Ghimbav, a anunțat marți, 26 martie CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov. Studiul de Fezabilitate propune demolarea pasajului peste centura Brașov construit pe traseul DJ 103 C (Strada Lânii). Asta înseamnă că este undă verde pentru întocmirea studiului de fezabilitate, adică stabilirea traseului exact, executarea forajelor geotehnice și fundamentarea soluțiilor de proiectare. Încă din această fază se prefigurează deja și câteva aspecte concrete, cum ar fi noua configurație a nodului de legătură de la desprinderea din Varianta actuală.

Noul nod rutier se va construi în zona intersecției dintre Varianta Brașov și strada Lânii și va include demolarea pasajului existent și construirea unei noi structuri care va asigura continuitatea Variantei spre Aeroportul Ghimbav. Sub acest pasaj va fi construit un sens giratoriu în formă ovală care va asigura legătura, pe actualul traseu al Variantei, spre DN 1. ” -DRDP Brașov.

În mai 2023, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, a semnat cu firma Eco Geodrum SRL contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate pentru un drum de legătură între DN 1, Autostrada A3 și Aeroportul Brașov – Ghimbav. Licitația a fost lansată în ianuarie 2023, iar contractul a fost atribuit pentru o ofertă de 1,1 milioane lei și o durată de 8 luni.

„Încă un pas important pentru realizarea drumului de legătură între Varianta Brașov, Aeroportul Internațional Ghimbav și DN1, respectiv viitoarea autostradă Brașov – Ploiești, în zona Codlea. Conducerea DRDP Brașov a semnat astăzi contractul pentru întocmirea studiului de prefezabilitate și fezabilitate necesare pentru construirea acestui obiectiv. În cadrul acestor studii se va stabili traseul pe care îl va urma drumul, modalitățile de conexiune la rețeaua existentă și caracteristicile șoselei. Firma de specialitate are la dispoziție 3 luni pentru elaborarea studiului de prefezabilitate și 5 luni pentru realizarea studiului de fezabilitate. Avem însă promisiuni din partea reprezentanților firmei că vor scurta aceste termene astfel încât, până la finalul acestui an, să putem scoate la licitație proiectarea și construcția efectivă a acestui drum. DRDP Brașov va colabora îndeaproape cu reprezentații firmei pentru înlăturarea eventualelor blocaje în derularea acestui proiect pentru că Brașovul are mare nevoie de infrastructură modernă și sigură!”, a transmis în mai 2023, DRDP Brașov.

„Acest drum va asigura o legătură rapidă între Autostrada București – Brașov, Autostrada Brașov – Făgăraș și Varianta de Ocolire Brașov precum și cu zona Aeroportului Brașov-Ghimbav și va funcționa în același timp ca alternativă la traficul pe DN 1 pentru orașul Ghimbav (Varianta de Ocolire) asigurând și o legătură facilă la Parcul Industrial Brașov – Ghimbav. Prin acest drum de legătură se va realiza și o conexiune cu preconizata dezvoltare a municipiului Codlea prin prisma realizării variantei de ocolire Codlea care va descărca în nodul ce se va realiza între Autostrada București-Brașov, Autostrada Brașov – Făgăraș și DN 1 în zona localității Codlea. De asemenea, prin realizarea unui intersecții între Drumul de Legătură și DJ 103 C se va asigura accesul la Aeroportul Brașov și la Parcul Industrial Brașov, eliminându-se problemele curente ale intersecției între DJ 103C și DN 1”, se menționează în Caietul de sarcini al acestui obiectiv.

Sursa Foto : CNAIR