Construcția Podului de Flori de la Ungheni va începe în luna aprilie

65

Pe 26 aprilie va incepe constructia primului pod nou peste raul Prut din ultimii 60 ani. Podul de Flori de la Ungheni va avea profil de autostrada. Constructorul va incepe organizarea de santier iar in toamna anului viitor se va putea circula pe acest pod cu descărcările provizorii în drumurile din proximitate, până la finalizarea Autostrăzii Unirii în 2029-2030.

Contractul prevede execuția a 261 m lungime poduri noi peste Prut (câte un pod pentru fiecare sens de circulație), 2 benzi pe sens + trotuar, 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II), 8 m lățime parte carosabilă, 1 km lungime traseu, 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură, punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor

Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrazii Unirii și va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Lucrările vor avea asigurată finanțarea prin atragerea fondurilor europene din Programul Operațional de Transport 2021-2027. Antreprenorul (NESS PROIECT EUROPE SRL) are la dispoziție 151,68 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție) pentru construcția acestui obiectiv.

Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 151,68 milioane lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.

Zilele trecute, la Chișinău, Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova, împreună cu Ministerul Transporturilor din România au anunțat demararea studiilor de fezabilitate pentru construcția a patru noi poduri peste râul Prut. Acestea vor conecta Republica Moldova de România, continuând procesul de consolidare a legăturilor dintre cele două state, cu scopul de a îmbunătăți infrastructura de transport și de a facilita accesul la Uniunea Europeană.