Comuna Ciurea oferă o soluție pentru descongestionarea traficului de la una din intrările în municipiul Iași

44

Ciurea aduce asfaltul până la intrarea în Iași, pe la Fabrica de Cărămizi. Iașul nu are încă niciun plan „în oglindă”
În lipsa lărgirii drumului dinspre Lunca Cetățuii, cei de la Ciurea modernizează drumul care vine de la fosta Fabrică de Cărămizi până la limita comunei cu municipiul. Iașul nu are încă un plan „în oglindă” pentru această arteră alternativă.
Primăria comunei Ciurea a lansat licitația pentru proiectare și executarea lucrărilor pe tronsonul II al străzii Olarilor. Este vorba de drumul care continuă de-a lungul căii ferate dinspre Lunca Cetățuii, ocolind satul Hlincea, până la intrarea în municipiul Iași, respectiv până în șoseaua Iași-Hlincea.
Șoseaua Iași-Hlincea este drumul dintre Pasajul Poitiers și intrarea în satul Hlincea, drum mai cunoscut pentru aglomerația de aici din fiecare duminică, zi de târg de vechituri, dar și auto. Tot aici se află bazarul și târgul de cherestea, iar, cu deschidere la acest drum, urmează să fie amenajat de către Mitropolia Moldovei un așezământ monahal.
De câțiva ani însă șoseaua Iași-Hlincea – altminteri foarte prost întreținută – este folosită de cei din Miroslava/ Lunca Cetățuii drept cale de acces către municipiu în lipsa lărgirii drumului care intră în oraș pe la Capăt CUG, lărgire promisă de Consiliul Județean de mai mulți ani. De altfel, drumul sătesc din Hlincea (doar 3,5 metri lățime) a fost și el afectat de traficul deviat de nevoie pe aici.

Pentru drumul de pământ și piatră lung de 900 de metri care va salva Hlincea de traficul rutier, cei de la Ciurea vor aloca din bugetul propriu 1,74 milioane de lei. Ofertele sunt așteptate până pe 2 septembrie și, odată semnat contractul, constructorul va avea la dispoziție cinci luni ca să finalizeze lucrările.
În schimb, deși a trecut mai bine de un an de când Primăria Ciurea a anunțat această intenție, cei de la primăria ieșeană încă analizau la începutul verii ce variantă să aleagă din fața Talciocului până la capătul drumului ce va fi modernizat: o stradă nouă sau modernizarea celei de acum. Potrivit unui anunț afișat în februarie pe pagina de internet municipalității ieșene, proiectarea urma să înceapă „în perioada următoare”, în cadrul unui contract adjudecat de Simpa Consult SRL pentru suma de 527 de mii de lei. Termenul de finalizare a documentației este de 8 luni, ceea ce înseamnă sfârșitul anului în curs. Sursa: Ziarul de Iași

Articolul precedentJudețul Botoșani: patru oferte pentru modernizarea drumului județean DJ 294C Borolea – Hănești
Articolul următorChișinău: licitație pentru achiziția serviciilor de supervizare tehnică a execuției lucrărilor de reabilitare a drumului R34, Hîncești- Leova-Cahul-Giurgiulești