CNIR: două oferte pentru proiectarea și execuția lotului 2 B Grințieș-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii ,,Unirii” – A8.

42

Compania Națională de Investiții Rutiere a primit, astăzi, două oferte  de la constructori din România, Bosnia-Herțegovina și Turcia la contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 B Grințieș-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii ,,Unirii” – A8.

OFERTELE DEPUSE :

1.ASOCIERE SA&PE CONSTRUCT SRL (LIDER) -EURO ASFALT-TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB (ROMÂNIA -BOSNIA ȘI HERȚEGOVINA)

2.ASOCIERE MAPA INSAAT VE TICARET (LIDER) GUNAL INSAAT TICARET VE SANAY ANONIM SIRKETI (TURCIA)

Lotul 2 B are o lungime de 31,5 kilometri, o durată de realizare de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție, iar valoarea estimată a contractului este de 6,9 miliarde lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin fonduri europene, Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat.

Lotul 2 B, Grințieș-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri, dar și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări :

  • 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri)
  • 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1000 metri lungime

(cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1275 metri)

  • aprox. 20 de kilometri-lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70 % din lungimea întregului lot
  • 12,7 milioane mc de excavări. Materialul evacuat din șantier, care devine surplus,  poate fi pus la dispoziția autorităților publice locale sau a oricăror alte autorități publice, cu titlu gratuit.

Lotul 2 B care se desfășoară în județul Neamț include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), conexiune cu lotul 2 A și o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2 C (Pipirig-Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă. Sursa: CNIR SA