Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov a anunțat astăzi că „cel mai complicat nod rutier din România” va fi construit lângă Sibiu și Boița.
„Intersecția va asigura interconectarea la viteze mari dintre autostrăzile A1 și A13, respectiv DN7. Nodul rutier conține numeroase poduri, pasaje și chiar viaducte, pe trei niveluri, pentru a putea asigura legături pe toate direcțiile”, anunță reprezentanții CNAIR.
Intersecția face parte din Tronsonul 1 al autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș și are 14,2 km lungime între Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig (DJ 105G).
Constructorul acestui lot este compania turcească MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S., care are la dispoziție 48 luni (din care 12 luni reprezintă perioada pentru proiectare, iar 36 luni reprezintă perioada pentru execuția lucrărilor) pentru construcția acestui tronson care cuprinde:
6 viaducte (cel mai lung având o lungime de 911 metri);
17 poduri.
Împrejurimile imediate ale comunității din Boița vor fi ocupate, la propriu, de un triunghi format din două autostrăzi și un drum național care acum este în curs de lărgire la patru benzi. Iar la 250 de metri de intravilanul Boiței va fi amenajată intersecția dintre cele două autostrăzi, o intersecție care va ”consuma” o suprafață de aproximativ 230 de ha de teren.
Reprezentanții CNAIR susțineau atunci că desemnarea intrării pe Valea Oltului ca loc de intersecție între cele două autostrăzi reprezintă ”varianta optimă cu privire la impactul avut asupra populației și a localităților de pe traseul studiat”.
Foto: captură video CNAIR