Cristian Pisttol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a anunțat că au început lucrările pe șantierul subsecțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș a Autostrăzii Transilvania (A3).
Antreprenorul (Construcții Erbașu) are la dispoziție 18 luni pentru finalizarea lucrărilor. Ordinul de începere a fazei de execuție pentru cei 26,35 km a fost emis în data de 20 ianuarie 2025.
Lucrările în desfășurare includ construirea platformelor pentru piloți, realizarea drumurilor tehnologice, pregătirea terenului pentru execuția terasamentelor și aprovizionarea cu materiale necesare construcției.
Pe șantierul secțiunii de 26,35 km, sunt mobilizați în prezent 75 de muncitori și 50 de utilaje.
Directorul CNAIR a precizat că organizarea de șantier este complet funcțională, iar stațiile pentru producerea betonului și a asfaltului au fost deja montate. Numărul muncitorilor și al utilajelor va crește progresiv, în funcție de fazele proiectului.
Pe acest segment de autostradă vor fi construite:
- 3 viaducte;
- 8 pasaje;
- 8 poduri, inclusiv unul spectaculos, cu o lungime de 1.650 metri, peste lacul de acumulare de la km 6+665;
- O parcare de scurtă durată de tip S1;
- Un Centru de Întreținere și Coordonare.
Valoarea contractului este de 884,12 milioane lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin fonduri europene nerambursabile din Programul Transport 2021-2027. Termenul de finalizare a lucrărilor este de 18 luni de la emiterea ordinului de începere, ceea ce înseamnă că lucrările ar trebui să fie încheiate până în iulie 2026.Recent, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a declarat că loturile Nădășelu – Zimbor (30,06 km) și Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km) din Autostrada Transilvania cuprinse în PNRR vor fi realizate în acest an.
„Secțiuni din Autostrada Transilvania sunt prinse în PNRR. Avem aici un constructor puternic român, cel mai puternic (grupul UMB, deținut de Dorinel Umbrărescu – n.r.), cu care am discutat despre aceste proiecte. Reprezentanții constructorului mi-au comunicat că anul acesta vor face tot ceea ce ține de ei să finalizeze lucrările. Lipsă vor fi cele două viaducte, care vor fi construite de un antreprenor turc, care știe foarte bine că termenul nu poate fi extins. Avem toată încrederea că va reuși să finalizeze cele două viaducte conform obligațiilor din PNRR (până la finalul anului 2026 – n.r.)”, a declarat directorul general al CNAIR.