Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a anunțat că stadiul lucrărilor executate pe Autostrada Sibiu – Pitești (A1), secțiunea 2, la viaductul de la Boița, este de 50% la sectorul cu piloții forați și peste 30%, la cel cu radiere.
Viaductul de la Boița va avea o lungime totală de 650 m, din care 140 m #deschiderea centrală.
În paralel Asocierea de constructori turci (Mapa- Cengiz) desfășoară activități pentru operaționalizarea fabricii în care se vor confecționa tabliere metalice și grinzi de beton.
Până la finalul anului, în această fabrică vor fi produse primele elemente necesare structurilor de pe secțiunea 2 (Boița – Cornetu) a autostrăzii Sibiu – Pitești.
Construcția Lotului Boița Cornetu reprezintă cel mai complex proiect de infrastructură rutieră din România de până acum, fiind vorba despre cel mai dificil tronson de autostradă, unul din cele două ce va fi construit prin zona montană de unde și denumirea autostrăzii de TransCarpați.
Pe cei 31,33 km ai secțiunii 2 vor fi construite inclusiv:
– 49 de poduri și viaducte;
– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m;
– 1 ecoduct (210 m) în zona localității Lazaret, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7.