A fost emis Acordul de Mediu pentru autostrada Moțca – Lețcani – Ungheni din cadrul Autostrăzii Unirii A8.
Urmează aprobarea indicatorilor tehnico-economici, apoi licitația de Proiectare + Execuție, care ar putea fi demarată de către Compania Națională de Investiții Rutiere spre finalul anului 2024 sau în primul trimestru din 2025. Execuția acestui tronson ar urma să fie finalizată în 36 luni, valoarea aproximativă a investiției ridicându-se la 5 miliarde de lei
Agenția pentru Protecția Mediului (APM) a emis Acordul de Mediu (AM) pentru tronsonul Moțca – Lețcani – Ungheni al Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii), etapă obligatorie pentru trecerea la urmărorul nivel necesar începerii efective a lucrărilor, respectiv aprobarea Studiului de Fezabilitate (SF) și a indicatorilor tehnico-economici în\aintea scoaterii la licitație a lucrărilor.
Potriivt reprezentanților Ministerului Transporturilor, Studiul de Fezabilitate urmează să fie aprobat cel mai probabil în perioada septembrie – octombrie de către Consiliul Tehnico – Economic (CTE) al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. „Agenția pentru Protecția Mediului Iași a luat astăzi (vineri, 2 august – n.r.) decizia de emitere a Acordului de Mediu pentru sectorul care străbate județul Iași din autostrada A8 – Autostrada Unirii. În județul Iasi, Autostrada A8 va avea o lungime de peste 90 de km și va traversa 21 de unități administrativ teritoriale: Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, Moțca, Miroslovești, Stolniceni-Prăjescu, Ruginoasa, Heleșteni, Costești, Ion Neculce, Bălțați, Erbiceni, Dumești, Lețcani, Miroslava, Rediu, Popricani, Victoria, Aroneanu, Ungheni și Golăiești. Pentru județul Iași, adevărata șansă la dezvoltare este construirea autostrăzilor A7 și A8 și de aceea vom susține aceste proiecte și ne vom implica pentru ca toate etapele să fie parcurse cât mai repede”, a declarat președintele Consiliului Județean, Costel Alexe, imediat după aflarea deciziei APM.
După aprobarea indicatorilor tehnico-economici, licitația de Proiectare + Execuție ar putea fi demarată de către Compania Națională de Investiții Rutiere (companie nou înființată aflată în subordinea Ministerului Transporturilor care se va ocupa cu proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier) spre finalul anului 2024 sau în primul trimestru din 2025. Execuția acestui tronson ar urma să fie finalizată în 36 luni (proiectare+execuție), valoarea aproximativă a investiției ridicându-se la 5 miliarde de lei, inclusiv TVA.