A fost finalizată etapa II-a a variantei de ocolire a Municipiului Zalău! A fost realizată de chinezi în 5 ani, în loc de 2 ani!

34

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că a fost finalizat proiectul „Varianta de ocolire a municipiului Zalău, etapa 2, intre DN1F, km 79+625 – DJ 191C”.

Această a doua etapă finalizată reprezintă practic realizarea obiectivului de construcție demarat în 2020, pentru care au fost investiți în final peste 48 de milioane euro, deși investiția inițială era de circa 38 de milioane euro. Atenție, vorbim despre un drum de 5,5 kilometri, 5 viaducte, 2 poduri si 2 intersectii!

Mitul constructorilor chinezi vitezomani, spulberat (și) în România. Din păcate, firma chineză Sinohydro nu a rupt gura târgului pe Centura Zalău, ba dimpotrivă. Contractul a fost semnat cu Asocierea Sinohydro (China) – SC GoodProod (Romania) în vara anului 2020, fiind prevăzut un termen de 6 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție. Ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis în aprilie 2021. A fost de altfel primul contract al chinezilor în România, care iată se finalizează după 5 ani de la semnarea contractului.

Municipiul Zalău este traversat de DN 1F, încadrat ca drum european E 81, care face legătura între municipiul Cluj Napoca și trecerea de frontieră cu Ungaria, de drumul județean DJ 191C, iar în zona de nord est, de DN 1H. În aceste condiții traficul greu, traficul de tranzit spre/dinspre frontieră și cel local afectează viteza de circulație cu care se deplasează autovehiculele în interiorul orașului, iar congestia traficului apare pe durata unor intervale orare din ce în ce mai lungi, în același timp îngreunându-se și accesele din străzile laterale, fapt ce conduce implicit la creșterea gradului de noxe și zgomot.

„Ofertantul desemnat castigator este ASOCIEREA SYNOHIDRO CORPORATION LIMITED (China) – GOOD PROD S.R.L. (Romania), cu preţul de 185.538.106,56 Lei fara TVA si un punctaj total de 100 puncte, din care 60 de puncte pentru componenta financiara si 40 de puncte pentru componenta tehnica. Durata contractului este 6 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de executie a lucrarilor, iar perioada de garantie a lucrarilor de 84 de luni”, preciza CNAIR la momentul semnarii contractului.

CNAIR precizează astfel într-un anunț făcut luni 24 februarie 2025, că a implementat proiectul ”Varianta de ocolire a municipiului Zalau, etapa 2, între DN1F, km 79+625 – DJ 191C”, proiectul fiind cofinanțat de Uniunea Europeană (UE) din Fondul European de Dezvoltare Regională  prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, OS 2.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII.

Obiectivul general al proiectului l-a reprezentat „îmbunătățirea accesibilității regiunii și mobilității populației, bunurilor și serviciilor, în vederea stimulării dezvoltării economice durabile – prin fluidizarea traficului, decongestionarea traficului în zonele tranzitate”.

Ca urmare a implementarii proiectului ”Varianta de ocolire a municipiului Zalau, etapa 2, intre DN1F, km 79+625 – DJ 191C” au fost înregistrate următoarele rezultate, potrivit CNAIR:

– construcția a 5,535 km de drum național;

– construcția unui număr de 5 viaducte

– construcția unui număr de 2 poduri

– construcția unui număr de 2 intersecții de tip girație.

Valoarea totală a proiectului este de 240.466.412,05 lei și a fost finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 172.153.936,54 lei, 15% contribuția proprie 30.380.106,44 lei.