Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași a anunțat finalizarea lucrărilor de modernizare a Drumului Național 2L, pe tronsonul Soveja–Lepșa (km 60+145 – km 76+277). Proiectul se află în faza premergătoare recepției, iar ieri se realizau ultimele lucrări de marcaje rutiere – axiale, marginale, treceri de pietoni și marcaje antiderapante – la ieșirea spre DN 2D din Lepșa.

DN 2L este un drum de importanță strategică pentru conectivitatea rutieră regională, asigurând legătura dintre sudul Moldovei și Ardeal, prin conexiunea cu DN 2D și, mai departe, cu DN 11, spre Târgu Secuiesc. El are punctul de plecare în drumul național DN 2, la Tișița, trece prin orașul Panciu și apoi prin zona montană, prin Soveja și se descarcă în DN 2D, la Lepșa. De asemenea, ”Coașa”, așa cum este cunoscut drumul de către localnici, unește după mult timp două stațiuni turistice – Soveja și Lepșa, ceea ce va permite trecerea dintr-o zonă în alta foarte rapid, fără a fi nevoie de parcurgerea unei rute ocolitoare de zeci de km.

Este un drum de o frumusețe aparte, care traversează o zonă montană spectaculoasă – motiv pentru care mulți îl numesc deja „Transfăgărășanul Vrancei”. Dar, dincolo de peisaje, DN 2L este un drum de o importanță semnificativă pentru județul Vrancea, atât strategică, turistică, cât și economică.

În cadrul proiectului au fost realizate ample lucrări de reabilitare și consolidare a structurii drumului, în condițiile unui relief dificil, cu numeroase alunecări de teren și sectoare montane cu trasee complicate.
În urma lucrărilor de modernizare, drumul are acum următoarele caracteristici tehnice:
– parte carosabilă: 2 x 3,00 m,
– trotuare (pe 1,205 km): 2 x 1,20 m,
– acostamente: 2 x 1,00 m,
– benzi de încadrare: 2 x 0,25 m.
De asemenea, pe traseu au fost construite nouă poduri noi și opt viaducte de coastă, sporind siguranța și confortul rutier.

Proiectul, în valoare de 126.778.219,70 lei, a fost executat de Asocierea LEMACONS SRL – CITADINA 98 SA – TRAMECO SA, iar lucrările beneficiază de o garanție de 60 de luni. Finanțarea a fost asigurată de Ministerul Transporturilor..
„În cadrul acestui proiect complex de modernizare, echipa noastră are o contribuție esențială. Proiectul include, pe lângă modernizarea drumului, construirea a 9 poduri și 8 viaducte, un pas important pentru conectivitate regională și dezvoltare locală. Ne bucurăm că facem parte din acest demers de modernizare a infrastructurii rutiere și rămânem implicați activ în dezvoltarea proiectelor durabile”, a spus ing. Alin Constantinescu, directorul general al Lemacons Galați.
Nicolae Popovici











