Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova anunță că lucrările la varianta de ocolire Craiova Sud au ajuns la un stadiu fizic de execuție de 87%. Pe sectorul DN 6 (Cârcea) – DN 55 (Malu Mare), antreprenorul a finalizat așternerea stratului de uzură, montarea panourilor fonoabsorbante și parapetelor de protecție urmând ca, în perioada imediat următoare, să fie aplicate marcajele rutiere și să fie montate indicatoarele rutiere. Pe acest sector au fost finalizate și lucrarile de subtraversare a liniei de cale ferată.
De asemenea urmează a se finaliza și giratoriul de la intersecția cu DN 55.
Pe sectorul DN 55 – DN 56, urmează așternerea stratului de uzură, fiind deja finalizate lucrările de montare a panourilor fonoabsorbante, a parapetelor de protecție și cele de amenajare a scurgerii apelor.
La pasajul peste calea ferată de pe acest sector, DRDP Craiova, în calitate de supervizor al lucrărilor, a solicitat expertizarea grinzilor prefabricate de către un expert tehnic autorizat. În urma expertizei, s-a decis înlocuirea acestora pe cheltuiala antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru proiect. În perioada următoare, va începe montarea noilor grinzi.
Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii februarie. Șoseaua cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.
Fostul ministru al Transporturilor a transmis mai multe avertismente constructorului Rizzani (Italia), care a întârziat lucrările, în special la pasajul pe care compania italiană îl construiește pe sub Magistrala CFR M 100 București – Craiova – Timișoara. Constructorul a cerut numeroase păsuiri privind termenul de inaugurare.
Iustina Panchea











