CNIR: investigații geotehnice și arheologice în zona nodului rutier de la Lăzarea-Ditrău, în județul Harghita.

89

Echipa Companiei Naționale de Investiții Rutiere verifică, în aceste zile, primele activități desfășurate în teren în cadrul contractului pentru proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii ,,Unirii”-A8.

Constructorul român al acestui lot montan a început execuția forajelor geotehnice incluse în etapa de proiectare și, totodată, lucrările specifice pentru descărcarea arheologică.

Investigațiile geotehnice și arheologice se desfășoară, pentru început, în zona nodului rutier de la Lăzarea-Ditrău, în județul Harghita.

Contractul pentru construirea lotului 2A Ditrău-Grințieș a fost semnat cu Asocierea SA&PE CONSTRUCT (LIDER) – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO ASFALT D.O.O – SPEDITION UMB și are o durată de realizare de 54 de luni, din care primele 14 luni alocate pentru Proiectul Tehnic și 40 de luni pentru execuția lucrărilor.

Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore de artă (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) și volume considerabile de lucrări de excavare și consolidări. Lungimea totală a tunelurilor și a viaductelor (21 km) reprezintă 57 % din lungimea întregului lot :

• 19 tuneluri

• 63 de poduri și viaducte

Pe traseul lotului 2A este prevăzut un nod rutier la Ditrău (conexiune cu DN 12 în jud. Harghita), iar la Est, în județul Neamț, conexiune cu Lotul 2 B Grințieș -Pipirig, o descărcare provizorie pentru a asigura funcționarea independentă a acestui lot. Sursa: CNIR SA