Ritm alert al constructorilor pe autostrada Sibiu – Pitești

74

Progresul fizic al celor 32 de kilometri de autostradă dintre Sibiu şi Piteşti este de peste 67 la sută anunţă miercuri, 1 mai, Irinel Ionel Scriosteanu, secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.

Scrioșteanu este optimist și spune că la finalul anului s-ar putea circula în zonă.

„Am luat la pas toţi cei 32 km ai şantierului Autostrăzii Sibiu-Piteşti, Secţiunea 5, iar progresul fizic a trecut de 67%, fiind un progres încurajator putem spune că ne menţinem intenţia de a da în trafic acest lot până la sfârşitul acestui an, înainte de termenul contractual”, a scris Scrioșteanu pe pagina lui de Facebook.

Potrivit secretarului de stat, lucrările aflate în curs de desfăşurare sunt următoarele:

– umpluturi, unde s-au realizat 3,904,500 mc care reprezintă 99.44% din volumul total;

– suprastructura drumului la balast stabilizat cu ciment (progresul 77.19%);

– aşternerea asfaltului, stratul de baza AB31.5, unde progresul general este de 72.61% (record în data de 29.04.2024 – 785 metri de AB 31.5 pe o singură cale);

– montarea casiurilor (progres 65.77%);

– execuţia sistemul de transport inteligent (ITS);

– execuţia drenajului longitudinal (progres 50.00%);

– realizarea sistemului de iluminat public, a început inclusiv montarea corpurilor de iluminat;

Potrivit lui Scrioșteanu, la nodul rutier Curtea de Argeş se lucrează la terasamente pe bretelele de acces 1,2,3 şi 4 (progres 59.00%), strat de formă (progres 27.00%) şi fundaţie din balast (progres 11.00%) şi sunt finalizate podețele casetate PC47 (km 1+300) şi PC48 (km 2+432) amplasate pe breteaua 1.

La nodul rutier Băiculeşti s-a finalizat asfaltarea stratului de baza AB 31.5 pe bretelele 1, 2, 3, 4, iar la nodul rutier Bascov se lucrează la consola betonată a zidurilor de sprijin şi la umplutura din pământ, s-au finalizat montajul grinzilor prefabricate (30 buc.) şi placa de suparabetonare la extinderea podului existent peste canal pe DN 7, s-a finalizat placa de suprabetonare la podul peste canal de la km 121+560 şi se lucreaza la podeţul casetat PC54, fundaţia fiind deja finalizată.

Scriosteanu mai afirmă că personalul mobilizat în şantier a ajuns la aproximativ 1052 de persoane şi 250 de utilaje.