CNAIR organizează licitație pentru modernizarea sectorului de drum național care va lega DN7 pe Valea Oltului de nodul rutier de la Cornet, pe viitoarea autostradă Sibiu-Pitești.

46

Compania Națională de Drumuri a demarat procedurile în vederea modernizării sectorului de drum național care va lega DN7 pe Valea Oltului de nodul rutier de la Cornet, pe viitoarea autostradă Sibiu-Pitești. Licitația pentru ”Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Modernizare DN7F – Legatura Nod A1 cu DN7 la Cornet” a fost lansată în 7 august și are termen pentru depunerea ofertelor până în 15 septembrie.

”Licitația vizează elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea sectorului DN7F, în vederea descarcării traficului de pe Autostrada Sibiu-Pitești”, informează CNAIR.

Drumul vizat este DN7F, cuprins între girația amenajată în cadrul Nodului Rutier Cornet al Secțiunii 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești și DN 7, în lungime de circa 1.016 m, este situat pe raza administrativ-teritorială a comunei Racovița. Pe acest drum se afla si podul peste raul Olt, calea ferata si DN 7.

Proiectarea are în vedere inclusiv consolidarea podului pe Olt și prelungirea duratei de viață a acestuia.

”DN 7 F a fost preluat din administrarea Consiliului Județean Vâlcea, fiind alcătuit dintr-o parte carosabilă cu lățime variabilă de 5,5 – 6,0 m, cu o îmbrăcaminte asfaltică ușoară pe suport de piatră spartă și balast, iar podul peste râul Olt, calea ferata și DN 7, are o lungime de 140 m (2 deschideri) și lățimea părții carosabile de 7 metri” se precizează în caietul de sarcini. În funcție de rezultatul acestui studiu se va putea decide și licita ulterior, în vederea proiectării și execuției, modernizarea efectivă a drumului.

Licitația are o valoare estimată la 1,3 milioane de lei.Drumul porneşte din DN7 (din localitatea Câinenii Mici), traversează nordul judeţului Vâlcea, prin comunele Câineni, Boişoara, Titeşti şi Perişani, şi continuă în Argeş cu un drum judeţean, iar apoi spre Pitești. Este traseul cel mai scurt între judeţele Argeş şi Sibiu şi, totodată, o alternativă la DN 7, ocolind atât Valea Oltului, cât şi Dealul Negru, zone foarte aglomerate.

Drumul este chiar mai scurt decât Valea Oltului, cu aproximativ 30 de kilometri. Drumul este proiectat pentru o viteză de 50-80 km/h, partea carosabilă va avea două benzi și va avea în minim 6 metri lățime. Perioada de execuție este trei ani. Prin proiect, pe lângă asfaltarea celor 31,36 km, se vor reabilita și cele 11 poduri aflate pe traseu, se vor amenaja drumurile laterale, podețe de acces către proprietăți, rigole betonate, parcări și altele, astfel încât să avem un drum modern, de la un capăt la altul.