Consiliul Județean Călărași avansează cu un nou demers în procesul de realizare a Variantei de Ocolire a municipiului.
A fost avizată varianta finală de traseu în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, alături de nodul rutier de la începutul proiectului (DN 3 – DN 3D) și intersecția giratorie de la final (DN 21).
Au fost realizate toate studiile de teren și obținute majoritatea avizelor necesare, iar studiul de fezabilitate este în lucru.
Varianta ocolitoare va avea 5,2 km și va porni din zona Piscicola. Va fi construit un pasaj suprateran, sub care se va amenaja un sens giratoriu.

Proiectul este finanțat de CNAIR, prin Programul de Transport 2021-2027, în parteneriat cu municipiul Călărași și Consiliul Județean Călăraşi.

Transportul greu local este dispus pe artere care caută să evite zona centrală, situația cea mai dificilă fiind penetrația DN 3 dinspre București, prin incinta Combinatului Siderurgic și dinspre Chiciu, cu debușare în zona centrală pe str. Eroilor, la fel DN 21 spre Slobozia și DN 3 B spre Fetești. Artera care leagă DN 3 cu DN 21 și DN 3 B are 2 benzi carosabile. Aceasta asigură colectarea, repartiția și deplasarea traficului greu local și de tranzit spre direcția est-vest. Străzile Oborului, Dobrogea, Prutului, Libertății și I.L. Caragiale sunt carosabile de categoria III și asigură accesul spre zonele din sud. Strada Independenței are 2 benzi (categoria III) și deservește toate categoriile de trafic inclusiv traficul greu. Strada Cuza Vodă, orientată pe direcția nord-sud, leagă Calea București cu Bd. Republicii și are 4 benzi carosabile separate de o zonă verde mediană de 1,50 m lățime (categoria II) Transportul greu local și de tranzit, îndeosebi pe direcția nord-sud, afectează negativ zona centrală a orașului, perturbând circulația și funcția urbană locală.

Municipiul Călărași se află pe coridorul al VII-lea de transport pan-european și la doar 26 de kilometri de al IV-lea coridor de transport pan-european, fiind una din puținele localități din România ce beneficiază de două coridoare de transport de importanță europeană. Construirea A2 și reabilitarea căii ferate București–Constanța vor facilita accesul mărfurilor industriale către cel mai important port din România și unul dintre cele mai mari zece porturi din Europa.