Forajele pe traseul centurii Est a Iașului au început în zona Rediu-Aldei (Aroneanu) și vor continua pentru încă cel puțin trei săptămâni. Ulterior, echipele mobilizate de proiectant vor „ataca” și alte zone ale traseului de 54 km. Prima etapă vizează zone în care vor fi construite poduri.
Asociația „Moldova vrea autostradă” (MVA), organizație care a propus și susținut acest proiect, a făcut o vizită în teren weekend-ul trecut, după anunțul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) privind demararea investigațiilor geotehnice: această etapă a putut începe după ce, la finalul anului trecut, a fost stabilit traseul centurii, conform apix.
„Forajele geotehnice se execută la adâncimi variabile, de la circa 4 m până la 25 metri în zona podurilor. La una dintre foreze, am asistat inclusiv la un test geotehnic denumit SPT (Standard Penetration Test). Acest test este utilizat pentru a evalua caracteristicile solului, în special rezistența sa la compactare și capacitatea de suport. Prin acest test se obțin informații despre stratigrafia solului și se determină parametrii necesari proiectării fundațiilor și a altor structuri”, a scris pe Facebook Adrian Covăsnianu, membru fondator al MVA și fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Traseul centurii Est se desprinde din drumul TransRegio Vaslui – Iași (în apropiere de Schitu Duca) și face legătura cu autostrada A8 tranzitând teritoriul comunelor Costuleni, Prisăcani, Comarna, Țuțora, Tomești, Holboca și Aroneanu. Traseul are 54 km, în condițiile în care în proiect este inclus și drumul de legătură (17 km) de la A8 spre Aeroport și Spitalul Regional de Urgență.