Între Galați și Brăila este în prezent în construcție un drum expres, proiect construit de Grupul de firme UMB, ce urmează a fi finalizat în 2025. La capătul dinspre Galați se ridică una din cele mai complexe structuri rutiere din țară din acest moment: cu pod hobanat (precum Podul Basarab din București), plus viaduct și un pod metalic.
La Drumul Expres Galați – Brăila, cu o lungime de 10,77 km, constructorul român UMB lucrează încă din 2022. Pentru cea mai grea parte din lot – cei circa 3 km dinspre Galați – a primit autorizație în decembrie 2022, cu termen de execuție 24 de luni.
Deși e vorba de un drum expres relativ scurt și într-o zonă de câmpie, la capătul dinspre Galați e în lucru acum practic una din cele mai spectaculoase lucrări de artă pe un proiect rutier din țară.
O zonă de aproape 2 kilometri formată numai din structuri: un viaduct care traversează digul de protecție al Siretului, un pod metalic în arc peste calea ferată, altă structură de viaduct peste care se leagă direct de un pod hobanat peste râul Siret, iar la final un alt viaduct lung care traversează liniile de cale ferată din depou.
Mai exact, structura rutieră complexă este compusă din:
- viaduct de acces pe mal drept Siret (lungime 896+ metri)
- pod HOBANAT peste Siret (aproape 308 m cu deschideri 71+165+71)
- viaduct de acces pe malul stâng (puțin sub 448 metri)
- pasaj peste calea ferată/complex feroviar (139+m)
Drumul expres, care conform Master Planului general de Transport va avea indicativul DEx6, se va racorda, în zona de nord a municipiului Brăila, cu actualul proiect al șoselei parte din proiectul noului Pod peste Dunăre de la Brăila.
Drumul expres este proiectat pentru viteza de 120 km/h și are o platformă de 22 de metri din care partea carosabilă este formată din câte două benzi de câte 3,5 metri pe fiecare sens și o zonă mediană de 3 metri cu câte 0,75 metri spațiu pentru parapete, conform informațiilor din caietul de sarcini.
Platforma drumului expres mai are patru benzi mici de încadrare de câte jumătate de metru și câte un acostament de 1,5 m pe fiecare parte.
De-a lungul traseului au fost proiectate două poduri peste canale de irigații și două viaducte (câte unul pe sens) peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste calea ferată și peste râul Siret.
Proiectul mai prevede un sens giratoriu și lărgirea actualului DN28 de la două la patru benzi pe o distanță de 0,43km dinspre municipiul Galați până la intersecția cu Drumul Expres.
Drum Expres DEx6 Brăila – Galați:
Lungime: 10,77 km
Constructor: UMB (România)
Valoare: 372 milioane lei
Contract semnat: aprilie 2021
Termen: 34 de luni (10 luni proiectare, 24 luni execuție). Sursa: HotNews.ro