Compania Națională de Investiții Rutiere S.A. a elaborat și depus, astăzi, aplicația de Finanțare pentru proiectul „Elaborare studiu de fezabilitate autostrada Brașov-Bacău”, în vederea obținerii finanțării nerambursabile în cadrul Programului Transport 2021-2027.

29

Compania Națională de Investiții Rutiere S.A. a elaborat și depus, astăzi, aplicația de Finanțare pentru proiectul „Elaborare studiu de fezabilitate autostrada Brașov-Bacău”, în vederea obținerii finanțării nerambursabile în cadrul Programului Transport 2021-2027, Prioritatea 1 – Îmbunătățirea conectivității primare rutiere, Obiectiv Specific RSO 3.1 Dezvoltarea unei rețele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale.

Obiectivul proiectului îl constituie realizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Brașov-Bacău, inclusiv activități conexe, precum realizarea auditului de siguranță rutieră.

Solicitarea de finanțare a fost depusă la Autoritatea de Management din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru o valoare totală estimată de 97.082.000,32 lei (inclusiv TVA), din care contribuția Uniunii Europene din FEDR este de 32.653.387,89 lei, reprezentând 40% din valoarea eligibilă a acestuia, diferența de 64.428.612,43 lei reprezentând contribuția de la Bugetul de Stat al României (compusă din cota de 60% din valoarea eligibilă, precum și TVA). Contractul de finanțare pentru acest proiect va putea fi semnat ulterior parcurgerii etapelor de evaluare si selecție, în conformitate cu prevederile Ghidului Solicitantului pentru Programul Transport (PT 2021 – 2027).

𝐂𝐨𝐧𝐭𝐫𝐚𝐜𝐭𝐮𝐥 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐟𝐢𝐧𝐚𝐥𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐒𝐭𝐮𝐝𝐢𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐝𝐞 𝐅𝐞𝐳𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞

Contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov-Bacău are valoare de 81 milioane lei și o durată de 24 de luni, calculată de la data începerii activităților, septembrie 2024. Prestatorul -Consitrans S.R.L.- este mobilizat cu cinci utilaje pentru realizarea forajelor geotehnice în județul Covasna, în zona orașului Târgu Secuiesc și a realizat peste 3000 de metri liniari de foraje. Studiul de fezabilitate include : Studiu și Proiect Geotehnic, Studiu Topografic, Studiu Arheologic, Documentație de Mediu (Acord de Mediu). Studiul de fezabilitate este necesar pentru stabilirea traseului final al viitoarei autostrăzi și a costului estimat pentru etapa ulterioară de proiectare și execuție.

Sectorul Brașov-Bacău (162 km) al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Făgăraș-Brașov printr-un nod de mare viteză în zona localității Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni cu Autostrada Moldovei -A 7. Proiectul face parte din coridorul de conectivitate ,,Carpatia” și este inclus în Planul Investițional al României 2021-2030.

Localnicii din comunele Ilieni şi Podu Oltului, în frunte cu primarii lor, cer reproiectarea tronsonului Braşov – Sfântu Gheorghe din Autostrada A13. Locuitorii spun că vor fi dărâmate mai multe case din cele două sate pentru a face loc autostrăzii şi că va fi afectat şi barajul care îi protejează de râul Olt, ce trece pe la marginea celor două localităţi. Înainte de a preda proiectul la CNIR, CNAIR a dat asigurări că nu va fi dărâmată nicio casă şi construirea autostrăzii chiar va însemna o protecţie în plus faţă de revărsarea Oltului, prin construirea terasamentului.