Podul „Siderurgic” de la Călărași intră în reparații capitale!

40

Cristian Pistrol, directorul general al CNAIR a anunțat că astăzi a atribuit contractul pentru reparația capitală a Podului de pe DN3B (km 0+822) peste canalul navigabil (județul Călărași).

Podul de la Călărași de pe DN 3 B, Călărași- Chiciu/Ostrov (frontieră Bulgaria) are o lungime totală de 843 metri. Viaductul Chiciu, 323 metri, secțiunea centrală de 250 metri și viaductul Călărași de 264 metri. În anul 2020 a fost realizată expertiza tehnică, de către expertul tehnic prof. Dr. Ing. Florian BURTESCU, care încadrează structura în clasa tehnică IV, indicele global Ist = 40 puncte (cu valabilitate 5 ani dacă nu se produc evenimente deosebite), corespunzătoare unei ”Stări tehnice nesatisfăcătoare” cu elemente constructive aflate într-o stare avansată de degradare. Lucrarea de artă prezintă degradări și defecte identificate care constau în: fisuri, crăpături în bulbul grinzilor și în elevațiile stâlpilor, beton dislocat, armături corodate și fără strat de acoperire, defecte de suprafață a betonului la grinzi, placă și antretoaze, beton segregat, infiltrații, resturi de cofraje rămase între grinzi, degradarea grinzii parapetelui, lipsa etanșeității și degradarea rosturilor de dilatație, aparatele de reazem prezintă rupturi, coroziuni și deformații ale plăcilor metalice, lipsa protecție în interiorul casetelor, cuzineți și banchete de rezemare cu beton crăpat, pereul din albie degradat, calea cu gropi și fisuri, guri de scurgere insuficiente, fără grătar și fără tuburi prelungitoare, parapeți corodați, sistem de iluminat dezafectat integral.

Asocierea FREYROM SA (Lider) – PROCONS GROUP SRL– ZMC TRADING SRL, are la dispoziție 58,13 milioane lei (fără TVA) și 24 de luni pentru finalizatea lucrărilor.

Prin realizarea reparatiei capitale a Podului pe DN 3B km 000+822 peste Canal la Călărași va fi îmbunătățit nivelul de confort al utilizatorilor întrucât se va asigura un trafic rutier fluent și o stare tehnică corespunzatoare normativelor in vigoare.

Durata contractului este de 84 luni si cuprinde: 24 luni perioada de execuție și 60 luni perioada de garanție a lucrărilor.

Obiectivul de investitii va fi finantat din Fonduri Europene Nerambursabile – Programul Transport 2021-2027.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Podul de la Călărași are câte două benzi/sens, iar în timpul reparațiilor se va lucra pe o cale. Contractul, finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027 va putea fi semnat după 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.