Piedici inutile împotriva Drumului Expres Focșani-Brăila

46

Astăzi, înainte cu puțin timp de deschiderea ofertelor, o contestație a fost depusă în cadrul procedurii de atribuire a contractului pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila.

Vineri, 15 noiembrie 2024, un constructor a depus o contestație prin care solicită și suspendarea procedurii de atribuire a contractului pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila, termenul -limită pentru deschiderea ofertelor la acest contract fiind luni, 18 noiembrie 2024 (termen extins deja cu 21 de zile).

În contestația antreprenorului se susține că s-a introdus din oficiu, în mod explicit, textul Regulamentului UE 2020/852 (Regulament privind instituirea unui cadru care să faciliteze investițiile durabile) și că nu s-a răspuns la o solicitare de clarificare înaintată chiar astăzi, 15 noiembrie 2024 de către același antreprenor.

Reamintim că, în cadrul licitațiilor, Compania Națională de Investiții Rutiere a introdus elemente inovative și criterii de sustenabilitate și protecție a mediului.

Atașăm solicitarea de clarificare nr. 24 și răspunsul CNIR la aceasta, precum și captura din Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) a solicitării de clarificare transmisă astăzi, chiar în ziua depunerii contestației:

„Noi am hotărât să-l licităm dintr-un singur tronson de 73 de kilometri pentru că este într-o zonă de câmpie. Terenul de umplutură e destul de problematic de găsit acolo. Vor fi niște guri de împrumut destul de mari și riscam la un moment dat, dacă erau doi sau trei constructori, să se canibalizeze între ei sau să ne ofere la licitație aceeași resursă de material, după care să constatăm că a luat-o vecinul și tot așa. Am mai avut astfel de cazuri”, spune directorul CNIR, Gabriel Budescu.